Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

خصوصیات افراد موفق

خصوصیات افراد موفق


افراد موفق کسانی هستند که خودشان هستند و همیشه مایل به آزادی و وارستگی اند. افراد ناموفق، کسانی هستند که فکر خویشتن خود هستند و شادی، درستکاری و صداقت را در زندگی خود قبول ندارند. معمولا موفقیت هر کسی در زندگی، به چگونگی تأثیرگذاری او بر دیگران و متقاعد کردن آنان وابسته است. متقاعد کردن یک روش اساسی برای پیشبرد چیزی است که خواهان آن هستیم.  

احساس ضعف و یا کاستی‌های بشر

همه انسان‌ها دارای ضعف‌هایی هستند و به همین دلیل به راحتی نمی‌توانند آن چه را که دوست دارند، بیابند. معمولا هر فردی نمی‌تواند بیش از یک یا دو کار را انجام دهد و در آن‌ها مهارت و موفقیت پیدا کند. از طرفی نداشتن اطلاعات کافی نیز یک عامل موثر برای موفقیت پایین است. اگر می‌خواهید خود را برای اشتباهاتتان سرزنش کنید، بدانید که سرزنش کردن یک عمل نادرست است. هرگز برای بد انجام دادن کاری که هیچ گاه بهتر انجام دادنش را یاد نگرفته‌اید، بی‌ارزش تصور کردن خودتان معنایی ندارد. آشفتگی خاطر و وضعیت زندگی، در بسیاری از مواقع مانع موفقیت است.


هنگامی که افراد از خودشان متنفر می‌شوند، خطای بیشتری انجام می‌دهند، زیرا نسبت به خود احساس بدی دارند ولی می‌خواهند ارزش خود را بیشتر کنند، پس کارهای غلط دیگری مرتکب می‌شوند. متقاعد کردن دیگران همواره نیازمند برقراری ارتباط و ایجاد تفاهم است. باید بتوانید در نخستین لحظات نظر مثبت طرف مقابل را جلب کنید. اول خودتان در مورد خواسته‌تان متقاعد شوید، بعد به متقاعد کردن دیگران بپردازید. در این صورت نمی‌توانید دیگران را به قبول امری وادار کنید که به آن اعتقادی ندارید.


تا می‌توانید اعتماد رفتارتان را در زمینه‌های مختلف مثل اعتماد فرهنگی و اعتماد دوستی افزایش دهید و برای این کار باید اصول انضباط رفتاری را رعایت کنید. کارهایتان را به تأخیر نیندازید و سعی کنید به نتایج بلندمدت و دیرپا نسبت به منافع کوتاه مدت توجه بیشتری داشته باشید. انجام و استمرار کارها برای طولانی مدت، جزو تکنیک‌های اساسی به سوی موفقیت است. دیگران را قدم به قدم به سمت دری که می‌خواهید باز شود، هدایت کنید و از آن‌ها بخواهید که این در را بگشایند. گام‌های کوچک و استوار امروز، پایه‌گذار فردای روشن است. کامل بودن هر کار بستگی به اندازه هر کار دارد.


کارها را به اندازه اهمیت آن‌ها تجزیه و تحلیل کنید زیرا تدریجی حرکت کردن به سوی هدف،‌ باعث کاهش تدریجی استرس، پریشانی و اضطراب می‌شود و این کاهش استرس، موفقیت در کارها را در پی دارد. برای این که حرف خودتان را به کرسی بنشانید بهتر است که تأثیرگذار باشید. مهم‌ترین ابزار تأثیرگذاری در سادگی خلاصه می‌شود. وقتی تلاش می‌کنید تا دیگران را القا کنید که خودشان را با شما همسو کنند، صریح و منظم باشید. اگر ایده‌هایتان پر از موضوعات مختلف باشد بدون شک، حمایت دیگران را از دست می‌دهید.


اگر شما یک فرد دوست‌داشتنی باشید، این دوست داشتنی بودن شما می‌تواند یک عامل موثر برای تأثیرگذار بودن‌تان باشد. وقتی با دیگران مخالفت می‌کنید نتیجه‌ای این اختلاف این است که دیگران شما را نامهربان و احتمالاً نفرت‌انگیز تلقی می‌کنند و نکته مهم این است که برای برنده شدن لازم نیست باهوشترین باشید بلکه باید فقط کار درست را انجام دهید.


منبع: فدایی متخصص روان‌پزشکی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد