Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

جرم گیری آسان دندان بدون مراجعه به پزشک

جرم گیری آسان دندان بدون مراجعه به پزشک


اگرچه بهترین روش برای جرم گیری دندان، رفتن به دندان پزشکی است، ولی تا حدودی خود نیز می توانید این کار را انجام دهید. جوش شیرین، نمک، آب، یک استکان، مسواک، هیدروژن پراکسید، وسیله ای نوک تیز یا دنتال پیک و شوینده ی ضدعفونی کننده ی دهان موارد مورد نیاز است.  

در مرحله اول یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف قاشق چای خوری نمک در یک استکان کوچک ریخته و مخلوط کنید. مسواک را با آب گرم خیس کرده و آن را در این ترکیب فروببرید. در مرحله دوم، با قدرت این مخلوط را روی دندان ها بمالید و در بازه های زمانی معین آب دهان خود را تخلیه کرده و مسواک را دوباره در مخلوط فرو برده و این عمل را تا پنج تکرار کنید.


در مرحله سوم، به مقدار یک در شیشه از هیدروژن پراکسید را با نصف استکان آب گرم، مخلوط کنید. یک دقیقه این ترکیب را غرغره کرده و سپس آب دهان خود را بیرون بریزید و با نصف استکان آب سرد دهانتان را شستشو دهید. در مرحله چهارم، با استفاده از یک جرم گیر حرفه ای دندان یا دنتال پیک، جرم های زرد را از روی دندان های خود بخراشید. مواظب باشید به لثه ها آسیب نزنید. در مرحله آخر، دهان خود را با شوینده ی ضدعفونی کننده، شستشو داده و این عمل را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم ها را کنترل کنید.


منبع: باشگاه خبرنگاران

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد