Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

توصیه های عجیب برای سلامتی

توصیه های عجیب برای سلامتی


نوشیدن آب باعث بالا رفتن سطح بهداشت دهان و دندان، کاهش وزن، تقویت سیستم سمپاتیک و افزایش سطح هوشیاری می شود. سیستم سمپاتیک بخشی از سیستم عصبی است. این سیستم در حالت استرس فعال تر شده و انسان را برای جنگ یا فرار مهیاتر می‌کند و در تنظیم متابولیسم پایه بدن نقش دارد. 

برای داشتن اندام مناسب و بهبود سلامتی، در طول روز چند دقیقه ای بدوید، ولی نه با سرعت زیاد بلکه با سرعتی کم بدوید و سعی کنید روی قدم هایی که بر می دارید تمرکز کنید.


می دانیم خواب احساس خوبی به فرد القا می کند و در تنظیم فعالیت های قلبی و کنترل دیابت مهم است و موجب سوختن کالری می شود. ولی افرادی که بیش از هشت ساعت می خوابند بیش از دیگران به سندروم متابولیک مبتلا می شوند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از شرایط  مانند فشار خون بالا، افزایش انسولین در خون، چربی انباشته اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون گفته می شود. از طرفی سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و HDL پایین است که هم زمان رخ می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را بالا می برند.


اگر مدام دچار استرس و اضطراب می شوید، برنامه هایتان را طوری تنظیم کنید که بتوانید با اعضای خانواده تان و یا فامیل و بستگان ارتباط بیشتری داشته باشید. صحبت و هم نشینی با افرادی که وابستگی بیشتری به آن ها دارید، سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.


منبع: زینب حکیمی

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد