Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

کارهایی که والدین یک هفته قبل از مدرسه باید انجام دهند

کارهایی که والدین یک هفته قبل از مدرسه باید انجام دهند

تغییر در زمان خواب

چند روز قبل از شروع مدارس، برنامه روزانه و زمان خواب باید به گونه ای تغییر کند تا فرزندان پس از ماه ها تعطیلی  بتوانند با این برنامه  جدید برای شروع مدارسه شان آماده شوند. 

تشویق به پس انداز پول

تشویق کودکان به پس انداز مقداری از پول تو جیبی در طول دوران مدرسه بسیار مهم است. با این کار نه تنها به والدین کمک خواهد شد بلکه به والدین این اطمینان را می دهد که کودک شان از چه فعالیت های اضافی در مدرسه بهره خواهد برد.


توضیح درباره فضای مدرسه

باید ذهنیت فرزندانی را که برای اولین بار وارد فضای مدرسه می شوند را آماده کرد. محیط مدرسه را به زیبایی برای کودکان توضیح داده و بحث های زیبایی در مورد مدرسه، فعالیت ها، کلاس ها و غیره با آن ها داشته باشید و حتی سعی کنید آن ها را شیفته ی زودتر باز شدن مدارس کنید.


اطلاع از غذای مورد علاقه فرزندان

چند روز قبل از شروع مدارس، با فرزندان در مورد غذای مورد علاقه شان و این که چه مواد غذایی را دوست دارند با خود به مدرسه ببرند، صحبت کنید و نظر آن ها را در مورد غذاهایی که اصلا برای آن ها مفید نیست تغییر داده و آن ها را تا قبل از شروع مدارس کاملا قانع کنید.


رفتن به محیط مدرسه

قبل از شروع مدارس، فرزندان خود را به مدرسه برده و آن ها را با مدیر و فضای جدیدی که قرار است ساعت ها و ماه ها از سال را در آن سپری کنند آشنا کنید. این کمک می کند تا آن ها برای رویارویی با محیط جدید، آمادگی لازم را کسب کنند. اولین روز مدارس هم برای فرزندان و هم والدین پر از دلهره و اضطراب است. والدین باید از قبل معلم فرزندشان را ببیند و با او صحبت کرده و آن ها را با استعدادها و نقاط ضعفی که به طور بالقوه در فرزندانشان وجود دارد آشنا کنند.


هم چنین والدین می توانند از راهنمایی ها و تجارب والدین دیگر دانش آموزان هم استفاده کنند. بهتر است والدین این تجربه ها و یا راهنمایی ها را با یکدیگر به اشتراک  بگذارند تا همه چیز برای شروع هر چه بهتر مدارس از قبل آماده شود.


منبع: سیمرغ

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد