Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

پسر یا دختر

پسر یا دختر

در دوران گذشته خانواده‌ها خواهان فرزند پسر بودند . یکی از دلایل این نوع تفکر تامین نیروی کار برای خانواده بود. عوامل محیطی بسیاری نظیر تغذیه مادر، میزان سلامت روحی و روانی او، زمان مقاربت، میزان اسیدی یا قلیایی بودن محیط رحم  مادر، عوامل اجتماعی و ... می‌توانند در جنسیت فرزند دخیل باشند. 

معمولا به ازای تولد هر صد دختر، حدود صد و چهار پسر متولد می‌شوند، ولی در دوره‌های بحرانی مانند زمان قحطی، این نسبت کاهش پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد جنس مذکر بیشتر ضرر می‌بیند، ولی تولد پسران در دوره‌های پس از جنگ و هنگام صلح، افزایش می‌یابد. از دید نظریه‌های علمی و به لحاظ تکاملی، مزیت دختر این است که در دوران‌های سخت، دخترها ژن پدر و مادر را بهتر منتقل می‌کنند.

محققان معتقدند دختران به دلیل این که نیروی تولید مثل جامعه هستند، در مواقع بحرانی تعدادشان افزایش می‌یابد چون در این مواقع ممکن است پنج دختر متولد شده پنج فرد دیگر را به دنیا بیاورند و 25 فرد جدید تولید کنند، در صورتی که شاید اگر پنج پسر جای آنها متولد می‌شد، امکان افزایش تعداد فرزندان در نسل‌های آینده بسیار پایین‌تر بود.


عواملی نظیر بارداری پس از سن سی سالگی، زندگی در آب و هوای گرم، نژاد سیاه، زیاد بودن تفاوت سنی بین زن و مرد، افسردگی و استرس در خانم‌ها، بالا بودن میزان آلودگی هوا و نیز استعمال سیگار، احتمال تولد فرزند دختر را افزایش می دهد.


نقش تغذیه را جدی بگیرید

مصرف مواد غذایی که حاوی پتاسیم، فسفر، سدیم و آهن هستند و در نتیجه محیط رحم را قلیایی می کنند می‌تواند شانس به دنیا آمدن فرزند پسر و مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم احتمال دختر شدن را در جنین بالا می‌برند. این روش باید تنها زیر نظر پزشک و حداقل دو ماه قبل از تصمیم برای بارداری شروع شود. البته به دلیل تغییراتی که در طول رژیم غذایی در این مدت اعمال می‌شود، زوجین بیشتر از شش ماه مجاز به رعایت آن نیستید، چون ممکن است مصرف زیاد برخی از عناصر و از طرفی حذف برخی مواد غذایی از رژیم غذایی روزانه، بدن را با کمبودهایی مواجه کرده و خطر آفرین شوند.


از طرفی رژیم‌های غذایی که برای پسردار شدن به خانم‌ها داده می‌شود ممکن است برای خانم هایی که از ناراحتی‌های قلبی، نارسایی کلیه و فشار خون بالا رنج می‌برید، مضر باشد. هم چنین رژیم‌های غذایی خانم‌هایی که فرزند دختر می‌خواهند ممکن است برای بانوانی که نارسایی کلیه، اختلالات عصبی و کلسیم بالای خون دارید، مخاطره‌آمیز شود.


منبع اول: ندا اظهری

منبع دوم: نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا

منبع سوم: بی بی سی

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد