Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

راه ساده و حرفه ای از بین بردن جوش صورت با آرایش

راه  ساده و حرفه ای از بین بردن جوش صورت با آرایش

جوش موجود در پوست صورت یکی از زشت ترین ویژگی افراد است. برخی از افراد پوست چرب و جوش دار دارند. ابتدا مشخص کنید که چه قسمتی از آکنه و جوش را می‌خواهید پنهان کنید. یک مرطوب‌ کننده مناسب پوست‌ تان را انتخاب کنید. به گونه ای که مرطوب‌کننده بدون چربی باشد زیرا در غیر این صورت جوش‌ها تشدید شده و باعث ظاهر شدن جوش دیگری در کنار جوش قبلی می شود. با یک مرطوب‌ کننده بدون چربی روی منطقه پر جوش را بپوشانید تا اطراف جوش پوسته پوسته‌ای، کاملا هموار شود. از طرفی این مرطوب‌کننده باعث می شوند که کانسیلر و پودرهایی که برای پوشاندن استفاده می‌کنید بهتر روی پوست بخوابند.  

در مرحله بعد نوبت کانسیلر است، برخی از مارک ها کانسیلرهای مخصوص پوشاندن جوش دارند ولی اگر چنین کانسیلری در اختیار ندارید بدانید که کانسیلر مناسب برای این کار باید کمی پایه زرد داشته ‌باشد. از طرفی کانسیلرهای زیر چشم که حالت کرمی‌شکل دارند و از رنگ پوست کمی روشن‌تر می باشند اصلا مناسب این کار نمی باشند زیرا قرمزی‌های پوست را روشن‌تر می کنند. برای پنهان کردن جوش‌ها، جای زخم‌ها و تتو، از کانسیلرهایی استفاده کنید که تن زرد رنگ داشته و همرنگ پوست صورت هستند. بهتر است با انگشت حلقه کانسیلر را روی موضع بمالید زیرا با این انگشت بهتر می‌توان کارهای ظریف را انجام داد.


در ادامه کرم‌ پودری که همیشه استفاده می کردید  را روی تمام صورت بمالید تا پوست رنگی یکنواخت پیدا کند. وقتی که روی جوش را با کرم‌پودر می‌پوشانید از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید و به هیچ وجه کرم را روی آن نمالید زیرا کانسیلر زیرین هم پخش شده و دوباره قرمزی جوش آشکار می‌شود. در ادامه پودر را بزنید تا هم رنگ صورت مات و یکنواخت و هم دوام کانسیلر روی جوش بیشتر شود. پودر مانع از این می‌شود که به این راحتی‌ها کانسیلر نابود شود. کانسیلری انتخاب کنید که پایه رنگی گرم داشته‌ باشد، کانسیلر نباید روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست باشد زیرا در این صورت سفیدی بیش از اندازه زیر چشم‌ها بیشتر جلب توجه خواهد کرد و چهره حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد. معمولا کانسیلرهای جامد (استیک) بهتر می‌توانند این هدف را برآورده کنند و کانسیلرهایی که باید با اسفنج مالیده شوند کمترین پوشانندگی را دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد