Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

علت چشمک‌ زدن محصولات روشنایی LED یا کم‌مصرف

علت چشمک‌ زدن محصولات روشنایی LED یا کم‌مصرف

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که محصولات و به خصوص لامپ های کم مصرف یا لامپ های LED پس از مدتی شروع به چشمک زدن می کنند. حال اگر علت این پدیده را بدانیم می توانیم این مشکل را به سادگی حل کنیم. 

 

دلیل اول وجود کلید برق چراغ دار: کلیدهای چراغ دار که امروزه کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است می‌تواند منجر به ایجاد جریان برگشتی در مدار محصولات روشنایی گردد. این امر موجب شارژ تدریجی خازن این محصولات گردیده که پس از شارژ کامل به صورت چشمک منبع روشنایی دشارژ می گردد. این فرآیند ادامه‌دار موجب آسیب دیدن خازن و در نتیجه کاهش عمر محصول می‌‌گردد. راه کار بر طرف نمودن این مشکل خارج کردن چراغ نئون کلیدها از طریق قطع اتصال آن ها می ‌باشد. البته راه دیگری وجود دارد تا بدون از دست دادن چراغ داخل کلیدها، بتوان مشکل چشمک زدن را حل کرد. برای این کار به جای خارج کردن کامل چراغهای داخل کلیدها آن ها را به فاز ورودی کلید و یک سیم نول وصل کنید. به این ترتیب چراغ های داخل کلید را هم از دست نمی دهید.


دلیل دوم عدم سیم کشی اصولی: در صورتی که خط فاز به سر پیچ و خط نول وارد کلید شده باشد، شاهد چشمک زدن منبع روشنایی خواهیم بود. این امر از طریق اصلاح سیم‌کشی بر طرف خواهد گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد