Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آنتن موج نشتی مبتنی بر موجبر مجتمع‌شده در زیرلایه با شکاف‌های عرضی

آنتن موج نشتی مبتنی بر موجبر مجتمع‌شده در زیرلایه با شکاف‌های عرضی


آنتن موج نشتی مبتنی بر موجبر مجتمع‌شده در زیرلایه با شکاف‌های عرضی که در ادامه بررسی می‌شود در مد TE10 کار می‌کند. نشت در این آنتن، توسط مجموعه‌ای از شکاف‌های عرضی متناوب واقع در بالای موجبر SIW صورت می‌گیرد که شار جریان دیواره بالایی را قطع می‌کند. سه مد نشتی، مد موجبری و مد موج سطحی در این ساختار می‌توانند منتشر شوند.  

عدد موج ساختار توسط روش‌های عددی و تئوری محاسبه خواهند شد. تلفات دی‌الکتریک، تلفات هادی و تلفات نشت مورد بررسی قرار می‌گیرند. جاروب فرکانسی آنتن موج نشتی یکنواخت به گونه‌ای است که از راستای Broadside تا راستای Endfire را پوشش می‌دهد، چون ساختار از دی‌الکتریک پر شده است. آنتن فوق، پهنای باند امپدانسی بزرگ و پهنای بیم باریک دارد. آنتن در ناحیه روبه‌جلو جاروب فرکانسی را به نحو احسنت انجام می‌دهد در حالی که به علت قطبش، برای تشعشع در ناحیه روبه‌عقب نیاز به یک صفحه زمین بی‌نهایت یا بسیار بزرگ دارد. از طرفی تابش دقیق در راستای Endfire به علت تفرق از لبه، بسیار دشوار است.


زمانی‌که آنتن در راستای خیلی نزدیک به Endfire تشعشع نکند، می توان آن را آنتن موج نشتی در نظر گرفت که در این حالت با موج سریع یا تند روبه‌رو هستیم. نتایج نشان می‌دهند که اگر آنتن در راستای نزدیک Endfire تابش کند، ساختار را می‌توان به عنوان آنتن موج سطحی در نظر گرفت، چون اکثر تابش آنتن توسط موج سطحی تامین می‌شود، در این حالت با موج آرام یا کند روبه‌رو هستیم. چون‌که آنتن SIW فوق، مشابه موجبر مستطیلی با شکاف‌های عرضی است، تحلیل بر اساس موجبر مستطیلی با شکاف‌های عرضی روی دیواره بالایی، انجام می‌شود. یک مد نشتی، یک مد موجبری و یک مد موج سطحی، قابلیت انتشار در در این ساختار را دارند. می‌دانیم در طراحی آنتن‌های موج نشتی، عدد موج برای تعیین مشخصات تشعشعی بسیار حیاتی است.


همچنین مباحثی از جمله روش استخراج عدد موج از نرم افزار HFSS، مشخصات پاشندگی، تلفات دی‌الکتریک، تلفات هادی، آنتن موج نشتی SIW شکاف‌دار یکنواخت، پارامترهای پراکندگی، راندمان تشعشعی، الگوی تشعشعی، بهره و سمت گرایی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.


دانلود فایل

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد