Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

تحلیل و محاسبه هم شنوایی (Crosstalk) در خطوط انتقال چند هادی

تحلیل و محاسبه هم شنوایی (Crosstalk) در خطوط انتقال چند هادی


هم‌شنوایی همان تزویج انرژی بین مدارهای نزدیک هم می‌باشد. به مدار ارسال‌کننده انرژی اصطلاحاً مدار مولد نویز و به مدار گیرنده انرژی اصطلاحاً مدار گیرنده نویز گفته می‌شود. عبارت هم‌شنوایی اغلب برای مداراتی بکار می‌رود که هادی‌ها نزدیک به هم هستند و مسیر تزویج توسط خازن و سلف متقابل به وجود می‌آید. 

 

این پدیده منجر به ایجاد جریان یا ولتاژهای ناخواسته در مدار گیرنده نویز گردیده که می‌تواند پالس‌های مخرب را ایجاد نموده و خسارت جبران‌ناپذیری را به دستگاه الکتریکی وارد سازد. از این رو، اولین مرحله، شناسایی مولد تشعشع و تعیین مسیر هدایت و محاسبه میزان انرژی انتقالی بین مدارها می‌باشد.


در این پروژه، مواردی از جمله عوامل به وجود آمدن هم‌شنوایی و مشخصات آن، انواع تزویج، تزویج خازنی، تزویج سلفی، تزویج امپدانس مشترک، فرضیه‌های مهم در خطوط انتقال چند هادی، محیط همگن و ناهمگن، تزویج ضعیف و تزویج قوی، مدل خطوط انتقال فشرده و گسترده، محیط ایدهآل و واقعی، خطوط انتقال یکنواخت و غیریکنواخت، معادلات خط انتقال و تحلیل هم‌شنوایی، تحلیل پارامترهای خط انتقال با عایق همگن، محاسبه خازن واحد طول خط با عایق هوا با استفاده از روش عددی، محاسبه اندوکتانس در محیط همگن با عایق هوا استفاده از روش تقریبی، تحلیل پارامترهای واحد طول خط انتقال با عایق همگن با استفاده از روش عددی، تحلیل هم‌شنوایی در فرکانس‌های پایین و تحلیل هم‌شنوایی در فرکانس‌های بالا به طور کامل مورد مطالعه قرار می گیرند.

برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.


دانلود فایل

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد