Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

شکم هایتان را کوچک کنید

شکم هایتان را کوچک کنید


مصرف میزان زیاد زیادی از هر نوع ماده غذایی، بد و مضر می باشد و اگر شما فقط سبزیجات و میوه جات مصرف کنید و از صرف مواد غذایی دیگر اجتناب کنید، در این صورت این شیوه غذایی نیز می تواند زیان آور باشد و این به معنی آن نیست که تنها به دلیل آن که یک ماده غذایی، کم چرب یا فاقد چربی است، می توانید هر میزان از آن را که می خواهید میل کنید. اکثر مواد غذایی بدون چربی یا کم چرب نیز دارای کالری زیاد زیادی هستند. از این رو، هر ماده غذایی را به اعتدال مصرف کنید و مواد غذایی را که شامل میزان زیاد زیادی نمک، قند یا چربی هستند، به طور کلی از برنامه غذایی خود، حذف نکنید.  

برای کوچک کردن شکم تان به انجام ورزش های هوازی بپردازید

اکثر افراد، تمرینات ورزشی استقامتی را به عنوان یکی از برترین شیوه ها برای از بین بردن چربی شکمی در نظر می گیرند اما انجام ورزش های هوازی می تواند شما را در این مورد، سریع تر به نتیجه برساند زیرا این نوع ورزش ها تقریبا 67 درصد زیادتر از تمرینات ورزشی استقامتی کالری سوزانده و چربی شکمی را زیاد کاهش می دهند.


ویدیو کلیپ های باحال و دیدنی

4 تا 5 روز در هفته به انجام حرکات و تمرینات ورزشی بپردازید و برای متناسب نمودن شکم، انجام ورزش های هوازی را به ورزش های استقامتی بیفزایید. همچنین ورزش های زیاد زیادی وجود دارند که شما می توانید در هر مکانی به انجام آنها بپردازید.


برای کوچک کردن شکم تان مواد غذایی شامل چربی های سالم مصرف کنید

افرادی که در اطراف شکم چربی اضافه دارند، آن به علت نداشتن یک رژیم و برنامه غذایی فاقد چربی و همچنین عدم وجود چربی های سالم در برنامه غذایی شان می باشد. به همین دلیل مواد غذایی مصرف کنید که شامل چربی های سالم باشد مانند آواکادو، ماهی و روغن زیتون؛ و کربوهیدرات های خالص مانند برنج سفید را از برنامه غذایی خود حذف کنید.


ادامه دادن به مصرف چربی های سالم و در همان حال حذف چربی های مضر از برنامه غذایی، یکی از برترین شیوه ها برای کاهش چربی شکمی است. یک قطعه نان سبوس دار همراه با آواکادو و لیموترش و برش های نازکی از فلفل، برترین میان وعده برای مبارزه با چربی شکمی است.


برای کوچک کردن شکم تان به صورت یک در میان رژیم غذایی بگیرید

بعضی از افراد بر این عقیده هستند که داشتن رژیم غذایی به صورت یک در میان، تداوم پذیر و شیوه آسانی برای کاهش وزن است. تحقیقات و بررسی های انجام شده اخیر، نشان داده هست افرادی که به طور یک در میان به میزان 25 درصد، کالی کمتری مصرف می کنند، در ظرف 8 هفته، 15 کیلوگرم از وزن خود راکاهش می دهند.

یک روز مواد غذایی را به میزان 1500 کالری مصرف کنید و سپس روز بعد به میزان معمولی و همیشگی خود، غذا میل کنید. برای کسب بیشترین بهره، رژیم غذایی خود را حتی در روزهای تعطیل نیز رعایت کنید و به طور مرتب و منظم به انجام حرکات و تمرینات ورزشی بپردازید.


برای کوچک کردن شکم تان فیبرهای قابل حل مصرف کنید

بین فیبرهای قابل حل و چربی شکمی نیز ارتباطی وجود دارد. هر چه میزان بیشتری فیبر قابل حل مصرف کنید، به همان نسبت نیز کمتر دچار چربی شکمی خواهید شد. فیبرهای قابل حل در نخود فرنگی، جو دو سر، انواع لوبیا، مرکبات، سیب، هویج و غیره یافت می شود. بنابراین، ادامه دادن و دنبال نمودن رژیم غذایی تا اندازه ای آسان است. در روز حداقل 10 گرم معادل با یک فنجان لوبیا چیتی، 2 عدد سیب کوچک یا یک فنجان لوبیا سبز مصرف کنید.


برای کوچک کردن شکم کنترل در مصرف قند را جدی بگیرید

آنچه که ما می دانیم این هست که باید مصرف قند را از برنامه غذایی خود حذف کنیم. گلوکز در برنج و سیب زمینی یافت می شود و 120 کالری از آن، به صورت یک کالری چربی ذخیره می شود. فروکتوز مصنوعی به عنوان یک ماده شیرین کننده در انواع بسیاری از میان وعده های شیرین به کار می رود و 120 کالری از آن، به صورت 40 کالری چربی ذخیره می شود؛ بنابراین شما باید مراقب میزان مصرف قند در برنامه غذایی خود باشید.


برای کوچک کردن شکم تان به اندازه کافی بخوابید

تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده هست که بین مقدار چربی شکمی و میزان خواب، ارتباط مستقیمی وجود دارد. افرادی که کمتر از 5 ساعت یا زیادتر از 8 ساعت می خوابند، میزان چربی شکمی در آنها زیادتر از کسانی هست که بین 6 تا 7 ساعت می خوابند، بنابراین سعی کنید که هر روز خواب تان به اندازه کافی باشد.


برای کوچک کردن شکم تان در طبخ غذاهای مورد علاقه خود از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل چربی اشباع شده ای هست که دارای خواص ضد باکتری و ویروسی بوده و می تواند میزان سوخت و ساز بدن و فعالیت غده تیروئید را افزایش دهد. در دهه 1900 میلادی، روغن نارگیل بر روی گاوها جهت فربه نمودن آنها مورد آزمایش قرار گرفت اما آن در واقع باعث لاغرتر شدن گاوها گردید. غذاهای مورد علاقه خود را با روغن نارگیل طبخ دهید و از این طریق، چربی شکمی خود را کاهش دهید.


منبع: YJC

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد