Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

هشت درمان فوری سرماخوردگی

هشت درمان فوری سرماخوردگی


شاید برای شما هم پیش بیاید که ناگهان دچار سرماخوردگی می شوید. باید بدانید که روش های بسیاری برای درمان سرماخوردگی وجود دارد. در اینجا با هفت روش درمان فوری سرماخوردگی آشنا می شویم. کلیه روش های فوق توسط بسیاری از افراد مورد تایید قرار گرفته است.  

آب نمک

با حل کردن مقداری نمک در آب، محلولی بدست می آید که برای شستن بینی و گلو در هنگام سرماخوردگی، باعث از بین رفتن خلط شده و مجاری تنفسی را پاک می کند. توجه شود که غلظت نمک نباید خیلی زیاد باشد.


دمنوش آویشن

گیاه آویشن خاصیت های فراوانی دارد. دمنوش آویشن یک ضدعفونی کننده بسیار مفید و قوی است که حتی برای بیماری های تنفسی هم توصیه می شود.


نوشیدن زیاد مایعات ولرم

مصرف مایعات ولرم، نقش مهمی در درمان سرماخوردگی دارد. نوشیدن زیاد مایعات ولرم مانند آب ولرم و چای هر نیم ساعت یکبار، سموم بدن، باکتری ها و ویروس ها را دفع می کند.


خوردن سیر

اگرچه سیر باعث بوی بدن دان می شود ولی یک داروی طبیعی ضد باکتری بسیار قوی است. بوی بد آن را می توانید با مصرف نعنا برطرف کنید. سیر را می توانید در سوپ، آب گوشت ویا غذاهای دیگر استفاده کنید ولی توصیه ما مصرف آن بصورت خام است. توجه شود که مصرف زیاد سیر فشار خون را پایین می آورد.


گیاه اکالیپتوس

استفاده از گیاه اکالیپتوس که در عطاری ها به سادگی یافت می شود، سبب رفع التهاب تنفسی می شود. همچنین می توانید با روغن آن سینه را ماساژ دهید.


بخار اسطوخودوس

حتی بخار ساده باعث باز شدن مجاری تنفسی می شود. بخار اسطوخودوس هم همین خاصیت را دارد. برای این کار کافی است پنج قطره روغن اسطوخودوس را به آب داغ اضافه کرده و بخور کنید.


شربت پیاز و عسل

پیاز هم مانند سیر نوعی آنتی بیوتیک قوی است. پیاز پخته خلط آور است و باعث دفع ترشحات ناشی از برونشیت می شود. برای این کار کافی است پیاز را با آب جوش بجوشانید و به محلول صاف شده عسل اضافه کنید تا اثر ان را ببینید.


آب لیمو و عسل

لیمو (بخصوص لیموترش) یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. عسل هم نوعی آنتی بیوتیک قوی است. مخلوط آنها بسیار حیرت آور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد