Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

راههای رفع خستگی کار

راههای رفع خستگی کار


خوب حق دارید. کارتان بسیار خسته کننده است ولی به جای غر زدن سعی کنید با کمی تفکر کاری کنید تا میزان خستگی از کار در شما کاهش یابد و اگر به آرامش رسیدن بعد از یک روز سخت کاری برایتان قدری مشکل است این 10 تعبیر برای عوض کردن خلق و خوی و آرامش اعصاب می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.  

کار برای اداره است. پس هیچ گاه کارهای اداره را پس از ساعت کاری به منزل نیاورید و اگر مجبور هستید که این کار را انجام دهید نهایتا آن را به دو روز در هفته محدود کنید.


پس از اتمام کارهای هر روزتان در اداره سعی کنید برای فردا یک برنامه کاری تهیه کنید و همه کارهایی را که برای فردا باید انجام دهید را چک کنید. این کار باعث می‌شود که نگرانی‌ها و تشویش های شما کمتر شود.


یک سبد یا قفسه جلوی درب ورودی خانه نصب کنید تا وقتی که وارد خانه می‌شوید فورا کیف دستی و کاغذ های مربوطه به اداره را در آن قرار دهید و آن‌ها را تا صبح فردا اصلا از آنجا برندارید.


قبل از شام، 3 تا 5 دقیقه چشم هایتان را روی هم بگذارید و سعی کنید به هیچ چیز فکر نکنید. سپس چند نفس عمیق بکشید. این مسئله به شما کمک می‌کند که ذهنتان را از نکات منفی و آزار دهنده خالی کنید.


اگر در محل کار اتفاقی افتاده است که باعث گردیده که اعصاب شما به هم ریزد، سعی کنید در مورد آن بنویسید، به این شکل که در مورد آن حادثه چند دقیقه و به شکلی که خودکار را از روی کاغذ جدا نکنید بنویسید. مهم نیست که در مورد آن حادثه چه می‌نویسید. فقط باید نوشت و سپس کاغذ را پاره کنید و آن را دور بیندازید.


با نزدیکان خود در مورد اتفاقات روزمره صحبت کنید و به حرفهای آن‌ها گوش دهید.


سعی کنید محل زندگی خود را تمیز و مرتب کنید زیرا وارد شدن به یک خانه درهم و بی نظم باعث می‌شود خستگی شما نه تنها کاهش نیابد بلکه خستگی تشدید می‌شود.


موسیقی نقش مهمی در به هم ریختن آرامش روان شما دارد.


سعی کنید کارهایتان روی هم انباشته نشود. به مرور کارهایتان را انجام دهید زیرا انبوه کارهای انجام نشده باعث به هم ریختن اعصاب می‌شود.


از منزل تا محل کار سعی کنید یک فعالیت مفید انجام دهید تا مسیر شما را خسته نکند. مثلا اگر سوار اتوبوس می‌شوید در این وسایل از کتاب یا روزنامه برای سرگرم کردن خود استفاده کنید. اگر هم در ماشین شخصی خود هستید از موسیقی یا رادیو استفاده کنید. چون باعث می‌شود خستگی راه بر روی شما اثر نگذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد