Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

راز طول عمر ژاپنی ها

راز طول عمر ژاپنی ها


خوردن ماهی به جای گوشت قرمز، به کاهش خطر بیماری های قلبی منجر می شود. ماهی در این کشور خام مصرف نمی شوند و به صورت کبابی کردن، پختن، سرخ کردن، پوره و ... مصرف می شود. علاوه بر آن زنان ژاپنی می گویند که پوست ماهی عامل زیبایی طبیعی پوست بوده و رنگ چهره را باز می کند.  

فرآورده های سویا در کاهش عارضه های قلبی و کاهش فشار خون بسیار موثرند و از طرف دیگر منبع عالی پروتئین به شمار می روند. چربی های اشباع شده موجود در گوشت و لبنیات عامل افزایش کلسترول خون هستند. ولی وعده های غذایی مشتق شده از گیاهانی نظیر سویا، برعکس گوشت و فرآورده های لبنی هستند. دانه های سویا فاقد چربی اشباع شده بوده و افزایش کلسترول خون را به دنبال ندارد و هم چنین فاقد چربی زیاد موجود در فرآورده های لبنی است.


مصرف آرد گندم و آرد غلات به مراحل هضم غذا کمک می کند. از طرفی مصرف نشاسته در رژیم غذایی ژاپنی ها بسیار کم بوده و اغلب غذاهای مصرفی مردم این کشور فاقد آرد سفید است. البته یک کاسه کوچک برنج در هر وعده غذایی، از غذاهای اصلی آنان است.


پرس های غذایی کوچک امکان غذا خوردن بیش از اندازه را کم می کند و برای همین غذای آنان در ظروف کوچکی سرو می شود. جالب است بدانید خوراک ژاپنی های در حدود نصف یک وعده غذای معمول مردم غرب است.


چای اثرات نامطلوب غذاها را در بدن از بین می برد. چای سبز ژاپنی یا چای چینی، معمولا به صورت سرد یا گرم به ویژه وقتی که غذاهای سرخ شده می خورند، مصرف می شود. چای نصف کافئین موجود در قهوه را دارا بوده و به تجزیه روغن در دستگاه گوارش کمک می کند.


منبع: سلامت نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد