Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

دوپینگ کنید و لاغر شوید

دوپینگ کنید و لاغر شوید


مصرف کلسیم ‌باعث مهار لیپوژنز (تولید چربی) و تحریک لیپولیز (تجزیه چربی) خواهد شد. کلسیم با منشا لبنیات نسبت به مکمل های کلسیم موثرتر عمل می کند. روش های بیشماری برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام پیشنهاد شده است ولی یک رژیم غذایی اصولی به همراه ورزش مناسب بهترین راه برای رسیدن به وزن ایده آل و حفظ آن است.  

کم خوردن، ورزش کردن و خوردن برخی غذاهای خاص، در میان مواد غذایی که به چربی سوزی کمک می کنند، کلسیم جایگاه ویژه ای دارد. افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکل شگفت انگیزی به کاهش توده چربی شما کمک می کند. هر چه لبنیات فشرده تر باشند، میزان کلسیم آن بیشتر است. به طور مثال کلسیم ماست از شیر بیشتر است .


دریافت روزانه یک گرم کلسیم برای بدن شما مطلوب خواهد بود اگر بتوانید روزانه سه وعده لبنیات مصرف کنید و در کنار آن از منابع دیگر کلسیم هم استفاده کنید به شکل قابل توجهی وزن کم خواهید کرد. برعکس آنچه مادرتان برای افزایش کلسیم به شما می گوید، شیر جز این دسته از موادغذایی نیست.


دوپینگ لاغری سریع با مصرف لوبیا سبز

جایگزین کردن منابع پروتئینی گیاهی با گوشت قرمز راهی مفید برای کاهش وزن و لاغری سریع است به خصوص با لوبیا سبز زیرا لوبیا سبز به جز پروتئین، غنی از کلسیم نیز هست. اگر مقداری گوشت مرغ را با دویست گرم لوبیای پخته بخورید بدن شما تا دویست و یازده میلی گرم کلسیم دریافت خواهد کرد.


دوپینگ لاغری سریع با مصرف بادام

افرادی که بادام خام و بونداده می خورند، پنجاه درصد بیشتر از افرادی که بادام نمی خورند اندازه دور کمرشان کوچک خواهد شد. چربی تک رشته ای غیراشباع موجود در بادام آن ها را به منبع بی نظیری برای چربی سوزی تبدیل کرده است. در عین حال بادام غنی از کلسیم و در نتیجه در لاغری سریع مفید است.


دوپینگ لاغری سریع با مصرف کلم

گرچه مقدار کلسیم کلم قابل توجه است اما روی کاغذ محتوای کلسیم کلم کمتر از سایر سبزی هاست و یک مشت آن صد و نود و هفت میلی گرم کلسیم دارد ولی کلسیم کلم دو برابر بیشتر از کلسیم اسفناج جذب می شود. جالب است بدانید که اسفناج دویست و پنجاه میلی گرم کلسیم دارد پس از کلم خام در سالاد خود غافل نشوید.


دوپینگ لاغری سریع با مصرف پرتقال

با خوردن یک پرتقال درشت هفتاد و چهار میلی گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید. در عین حال پرتقال پتاسیم مورد نیاز بدن شما را نیز تامین خواهد کرد. وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده پتاسیم در تنظیم وزن، لاغری سریع و تناسب اندام نقش مهمی دارد.


دوپینگ لاغری سریع با مصرف ماهی سالمون

محتوای امگا سه این ماهی برای تامین سلامت قلب و بهبود خلق و خو مفید است. از طرف دیگر این ماهی منبع مناسبی از کلسیم نیز هست. خوردن این ماهی با سبزی هایی به رنگ سبز تیره مقدار قابل ملاحظه ای کلسیم به بدن شما می رساند. نوع کنسرو شده ماهی هم کلسیم بالایی دارد که حدود صد و هشتاد میلی گرم است.


دوپینگ لاغری سریع با مصرف لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی با سس گوجه فرنگی کم نمک منبعی غنی از کلسیم است، در نتیجه مصرف آن در لاغری سریع مفید است. جدا از این محتوای فیبر بالای لوبیا چیتی به مدتی طولانی شما را سیر و شکم شما را پر نگه خواهد داشت. یک کاسه کوچک لوبیا (تقریبا دویست گرم) هشتاد و شش میلی گرم کلسیم به بدن شما خواهد رساند.


دوپینگ لاغری سریع با مصرف نخود فرنگی

از خوردن دویست و بیست گرم نخود فرنگی پخته نود و چهار گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید و جدا از این، مقدار مناسبی از منیزیم نیز دریافت خواهید کرد که این دو ماده با هم میزان سوخت و ساز بدن شما را در حد متعادل نگه خواهد داشت.


افرادی که بدنشان چربی انباشته بیشتری دارد، به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی‌کنند. این دسته از افراد، شرایط سخت تری در کنترل اشتهایشان دارند. مصرف کلسیم با شیوع کمتر اضافه وزن، چاقی و مقاومت به انسولین همراه است. مصرف کم کلسیم و فراورده‌های لبنی موجب افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و دیابت می شود. یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم، می تواند فشارخون، کلسترول و قند خون شما را کاهش دهد.


منبع: YJC

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد