Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آشنایی با پاورپونت بخش سوم

آشنایی با پاورپونت بخش سوم


اکنون میخواهیم ببینیم چگونه میتوانیم یک اسلاید را خودمان طراحی کنیم.  

از منوی Insert گزینه New slide را انتخاب میکنیم. یا کلید ترکیبی Ctrl+M را میزنیم و از پنجره ظاهر شده New slide- Layout مناسبی مثلاً Blank را انتخاب میکنیم. با ظاهر شدن این Layout در وضعیت Normal view با Right click روی اسلاید و انتخاب گزینه Background از لیست باز شدنی رنگ دلخواهی را انتخاب میکنیم.


برای تنوع انتخاب رنگ از More color هم میتوانیم استفاده کنیم. رنگ مورد نظر را اگر تعدادی اسلاید ایجاد کرده باشیم با دکمه Apply to all به کلیه اسلاید ها اعمال میکنیم و با انتخاب Apply فقط به اسلاید جاری. فرق Apply و Preview در پنجره Background را خودتان امتحان کنید. با انتخاب Fill Effects (پر کننده) از لیست باز شدنی پنجره ای با 4 برگ نشان داخلی ظاهر میشود.


از برگ نشان Gradient در بخش Colors با انتخاب One color میتوانید رنگ مورد علاقه خود را با درجه در اختیار داشته باشید و همزمان از بخش Shading style انواع طیف های رنگی در رابطه با رنگ شما نمایش داده میشود. طیف نور افقی Horizontal طیف نور عمودی Vertical طیف نور مورب از بالا Diagonal up طیف نور مورب از پایین Diagonal down طیف نور از گوشه From corner اعمال طیف نور از مرکز From title Two color هم عملی مشابه One color ارائه میدهد با این تفاوت که ترکیبی از دو رنگ گرافیک های جالبی ایجاد میشود.


گزینه Present: طرح های از پیش تهیه شده ای هست که با انتخاب هر طرح و با تنظیم در بخش Shading style میتوان اسلاید را طراحی نمود.

برگ نشان Texture: طرح های موزائیکی در برگ نشان وجود دارد که میتوان از آن به عنوان پشت زمینه اسلاید استفاده کرد و میتوان با گزینه Other texture نمونه کاری را به این طرح ها اضافه نمود. جهت اضافه نمودن عنوان میتوان از فایلهایی که پسوند.bmp و.gif و.jpg دارند استفاده نمود.

برگ نشان Pattern: در این برگ نشان نیز با انتخاب رنگهای Foreground (پیش زمینه) و Background (پشت زمینه) و با انتخاب از لیست Pattern اسلاید طراحی میشود.

برگ نشان Picture: در این برگ نشان با انتخاب دکمه Select Picture میتوان تصویری را به عنوان پشت زمینه اسلاید داشته باشیم آشکار یا پنهان می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد