Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آشنایی با پاورپونت بخش دوم

آشنایی با پاورپونت بخش دوم


در این بخش با نرم افزار پاورپوینت (Power Point) بیشتر آشنا می شویم.  

دکمه Move up: (حرکت به بالا) و Move down (حرکت به پایین) برای پیمایش در بین متن های

Outline Collapse: باعث بسته شدن سطوح در اسلاید جاری میشود.

Expand: باعث باز شدن سطوح در اسلاید جاری میشود.

Collapse all: باعث بسته شدن کلیه سطوح در همه اسلاید ها میشود و فقط عنوان اسلاید ها نمایش داده میشود.

Expand all: باعث نمایش کلیه سطوح در کلیه اسلاید ها میشود.

Summery: یک اسلاید با عنوان Summery slide به لیست اسلاید ها اضافه میکند.

Formal: باعث تغییر فرمت در نمایش اسلاید میشود.

نمای Normal view: ترکیبی از Outline و Slide view است.


شناسایی نوار ابزار ها و توانایی ایجاد یک نوار ابزار سفارشی نوار ابزار ها نحوه دسترسی سریع به گزینه های موجود در منو ها را فراهم میسازند. نوار ابزار ها را میتوان از منوی View گزینه Toolbar فعال کرد. برای سفارشی کردن نوار ابزار برای اینکه بتوانیم ابزار های دلخواه را به طور پراکنده از منو های مختلف انتخاب کنیم در برگ نشان Toolbar گزینه New را انتخاب کرده و نام مناسبی برای آن انتخاب میکنیم سپس از برگ نشان Command ابزار های انتخابی را به نوار ابزار نو Drag میکنیم. از این پس میتوان نام این نوار ابزار را در منوی View/ Toolbar مشاهده نمود. برای اینکه بتوان مکان Screen tip را برای ابزار های نوار ابزار فراهم نمود و علاوه بر این کلید های میان بر ابزارها را همراه با Screen Tip نشان داد گزینه Show shortcut keys in screen Tip را از منوی View/ Toolbar/ Customize/ Option فعال میکنیم.


آشنایی با چند اصطلاح در Power Point

 Place hold: به مکانهایی در اسلاید گفته میشود که زمان انتخاب، گیره هایی در اطراف آن ظاهر میشود که میتوان از نظر نوشتاری مستقل عمل کنند.


Handout: میتوان از اسلاید چاپ گرفت و در اختیار کسانی که در کنفرانس شرکت کرده اند قرار داد که اصطلاحاً Handout گفته میشود. تنظیمات لازم برای بهینه کردن نحوه نمایش Tools/ Option/ View Startup dialog: در صورت فعال بودن باعث میشود زمان شروع کار با Power Point پنجره Startup ظاهر شود.

New slide dialog: زمان ایجاد یک اسلاید نو نمای Layout ها را در اختیار ما قرار نمیدهد.

Status bar: باعث نمایش نوار وضعیت در پایین پنجره میشود.

Virtual ruler: خط کش عمودی را در صفحه میتوان مشاهده کرد. البته به شرطی که Ruler ا از منوی View فعال کرده باشیم.

Windows in taskbar: در صورت باز نمودن بیش از یک برنامه میتوان برای بستن Presentation جاری بین Presentation دیگر حرکت نمود.

Popup menu on right mouse click: باعث فعال بودن Right clickو ظاهر شدن منوی کرکره ای زمان نمایش در نمای Slide Show میشود.

Show popup menu button: باعث میشود دکمه ها عملیاتی در منتهی الیه سمت چپ Slide show فعال باشد.

End with black slide: در خاتمه نمایش اسلاید ها، اسلایدی سیاه نمایش داده میشود.


در صورت غیر فعال بودن این گزینه زمان خاتمه نمایش، وارد برنامه Power Point میشویم. طراحی یک اسلاید با ایجاد زمینه نو برای طراحی اسلاید میتوان از روشهای پیشنهاد شده در ابتدای درس کمک گرفت. به طور مثال از Design Template که یک اسلاید با طرح انتخابی در اختیار ما قرار میدهد و با اضافه کردن اسلاید طرح انتخابی به بقیه اسلاید ها نیز اعمال میشود. یا از Presentations که از منوی File/ new میتوان به آن دسترسی پیدا کرد و عملکرد تقریباً مشابه Auto content wizard دارد که در این وضعیت گروهی از اسلاید ها هم از نظر طرح و هم از نظر فونت میتوانیم داشته باشیم و امکان جایگزین کردن متن های دلخواه با متن های داخل اسلاید وجود دارد.در این وضعیت نیز با ایجاد یک اسلاید نو طرح انتخاب شده به این اسلاید هم اعمال میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد