Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

درمان خانگی دندان درد

درمان خانگی دندان درد


 

مراجعه به دندان پزشک و درمان قطعی راه حل نهایی است اما می توان با مواد طبیعی و تا زمان مراجعه به دندان پزشک نیز موقتا درد را بدون مصرف مسکن آرام کرد.  

روغن میخک را روی دندان ها و یا لثه های خود بمالید. میخک نه تنها می تواند درد را آرام کند بلکه خاصیت ضدعفونی کنندگی هم دارد.


روزی سه بار سیر بجوید چون سبب قطع درد دندان شده و باکتری ها را از بین می برد. سیر له شده را با مقداری نمک و کره بادام زمینی مخلوط کنید و آن را روی دندان ها فشار دهید. این مخلوط را حداقل 30 دقیقه روی دندان ها قرار دهید.

 

چند قطره عصاره وانیل را روی قسمت های دردناک دندان بچکانید تا درد ناگهانی دندانتان را کنترل کنید.

 

مقداری یخ روی قسمتهای دردناک دندان ها بگذارید. اگرچه کاهش درد به وسیله یخ به منشأ بروز دندان درد بستگی دارد. یخ با بی حس کردن قسمتی از دندان، درد و ورم آن را کاهش دهد.

 

سی قطره اسانس نعناع را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کرده و به عنوان دهان شویه استفاده کنید. روزی سه بار و هردفعه حداقل 30 ثانیه دهانتان را با آن بشویید. نعناع خاصیت ضدتورم و ضدعفونیکنندگی داشته و برای تسکین دندان درد مناسب است.


لیموترش حاوی ویتامین است و می تواند عفونت را کنترل کند. مقداری آب لیموترش را روی دندان بریزید تا درد آن ساکت شود.

 

ماندن غذا بین دندان ها باعث بروز دندان درد می شود. پس بعد خوردن غذا، دندان ها را با نخ دندان پاک کنید و بعد از آن، با آب نمک، دهان را شستشو دهید.

 

مقداری پیاز خرد شده را روی دندان بگذارید و صبر کنید تا درد آن ساکت شود، سپس قطعه دیگری از پیاز خرد شده را روی دندان خود بگذارید و قطعه قبلی را دور بیندازید. پیاز یک آنتیبیوتیک  طبیعی است.

 

گیاه زنجفیل گیاهی مانند آسپرین بوده و یک مسکن فعال است. پودر زنجفیل مخلوط با آب، برای تسکین درد دندان مؤثر است. پنبه ای را به این خمیر آغشته کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود و سپس آن را روی دندان دردناک و نه لثه بگذارید. زنجفیل، پوست آن قسمت را تحریک کرده و خون را به سمت پوست میکشاند و التهاب را کم می کند.

 

کنجد بیش از 1600 سال برای تسکین درد دندان در چین کاربرد داشته است. کنجد نیز مانند آسپرین است و مانند مسکن عمل میکند. برای تهیه مرهم آن کافی است ظرف آبی را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید و سپس دانه های کنجد را در آن بریزید. برای هر مقدار کنجد دو برابر آب لازم هست. برای این که ترکیب تأثیر بهتری داشته باشد، باید منتظر شد تا نیمی از آب تبخیر شود. مرهم را مستقیما روی قسمت دردناک بگذارید.

 

استفاده از مرهم خاک رس نیز برای درمان دندان درد مفید است. برای تهیه این مرهم، ظرفی انتخاب کنید که فلزی یا پلاستیکی نباشد. خاک رس را همراه با آب در آن بریزید. با یک قاشق چوبی آن را به هم بزنید تا خمیر نرمی درست شود. سپس می توانید آن را روی گونه، جایی که احساس درد دارید به مدت حدود یک ساعت بگذارید. زمانی که خاک رس خشک شد، نگهداری طولانی مدت آن بی فایده است. طی روز، گذاشتن مرهم روی موضع را با فاصله انجام دهید. اگر در قسمت های مختلف احساس درد دارید، نباید مرهم را در یک زمان روی همه بگذارید. این مرهم درد را موقتا تسکین می دهد اما ممکن است دوباره عود کند، به همین دلیل باید چندبار این کار را تکرار کنید.

 

منبع: همشهری

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد