Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

دانستنی های پزشکی جالب

دانستنی های پزشکی جالب


در ادامه به برخی از دانستنی های پزشکی جالب پرداخته می شود.  

سیب زمینی: وقتی سیب‌زمینی را به صورت پخته از آتیش بیرون می‌آورید ظرف یک ساعت در معده هضم خواهد شد. سیب‌زمینی آب‌پز ظرف ۴ ساعت هضم می‌شود و سیب‌زمینی سرخ کرده ظرف ۱۲ ساعت نصفش هضم و نصفش از طریق معده خارج خواهد شد.


پفک: پفک را با آب خیس کنید و با شست دست‌تان آن را به سرامیک آشپزخانه بچسبانید. بعد از ۸ ساعت عمراً بتوانید این پفک خشک شده را از دیوار بکنید. باید کلی کاردک و چاقو بزنید تا کنده شود. حالا حساب کنید این پفک با بزاق چسبنده خیس می‌شود و وارد دیواره معده می‌شود.


سیستم گوارش: یک حبه سیر را به طور کامل بدون جویدن و خُرد شدن قورت داده، اگر قبل از ۲۴ ساعت از بدن خارج شد، سیستم گوارش بدنتان سالم است، زیرا در این مدت هیچ میکروبی در بدن نمی‌تواند رشد کند و اگر طولانی‌تر شد، بیمارید.


محافظت در برابر بخار سرویس بهداشتی: حوله را خارج از توالت و در جای مخصوص قرار دهید. هفته‌ای یک‌بار روی سنگ پا کمی ‌سرکه ریخته، آن را به مدت ۴ ساعت در کنار سنگ توالت قرار بدهید. در ضمن قرار دادن سنگ نمک هم عامل جذب این بخارات سمی‌ خواهد بود. (نکته تاریخی: قدیما وقتی توی جنگ کسی جراحت می‌دید و بدنش زخم برمی‌داشت فوراً روی زخم خود ادرار می‌کرد و یک موم عسل روی آن قرار می‌داد و با پارچه روی زخم را می‌بست. دلیلش هم اینه که ادرار استرلیزه‌ترین محصول تولیدی از کلیه و بدن است).


درمان ضعف اعصاب و سوزش و تپش قلب: یک سیب خنک (یخچالی) را رنده کنید. داخل این پالوده سیب، یک قاشق چایخوری تخم بادرنجبویه (فرنجمشک) بگذارید. یک استکان عرق بهار نارنج را همراه با یک استکان عرق بیدمشک نیز به آن اضافه کنید. از این فرآورده یک قاشق قبل از خواب شب میل کنید. این مجموعه سحرآمیز اعصاب را آرام می‌کند و قلب را از سوزش و تشنج باز می‌دارد و خواب آرامی در پی خواهید داشت.


منبع : پزشکی قانونی کشور

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد