Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آموزش ماکرومدیا فلش Macromedia Flash بخش سوم

آموزش ماکرومدیا فلش Macromedia Flash بخش سوم


ذخیره سازی فایهای Flash منظور از فایلهای Flash چیست؟ هر موضوعی که در نرم افزاری خلق می شود چه در شکل برداری و چه در شکل گرافیکی و غیره در یک فایل اصلی ذخیره میشود که فقط به وسیله همان نرم افزار میتوان آن را مشاهده نمود (در اصل Source پروژه است).  

 اما میتوان آن فایل اصلی را به قالب فایلهای شناخته شده در آورد تا در هر مورد قابل مشاهده باشد. مثال: در نرم افزار Photoshop فایل اصلی دارای پسوند.pst است اما ما آنها را با پسوند های.jpg و یا.gif ذخیره میکنیم. حال در نرم افزار Flash فایلهای اصلی با پسوند.fla ذخیره میگردند و Source اصلی برنامه همین فایل.fla میباشد. در اینجا پروژه ها به جایی رسیده اند که میخواهیم آنها را با پسوند.fla ذخیره کنیم. باید به منوی File رفته و گزینه Save را انتخاب کرد، هنگام انتخاب این گزینه پنجره ای باز میشود که باید اسم فایل و مسیر مورد نظر رابه آن داده و در ادامه کلید Save را فشار دهیم. فایلهای.swf: وقتی که بخواهیم فیلم Flash را به یک فایل که خود لایه نیز ایجاد کرده، تبدیل کنیم باید آن را به حالت.swf در آوریم. اگر به یاد داشته باشید در فایل اصلی یا همان.fla گفتیم که تمامی اشیاء و اجزاء در لایه ها و فریم های متفاوتی ایجاد میشوند و شاید بعضی اوقات به ده ها Layer احتیاج پیدا کنیم.


ولی حال میخواهیم کد اصلی.swf را بدانیم. وقتی که فایلهای.fla به.swf تبدیل میشوند، اولین کاری که انجام می شود اینست که تمامی اجزاء فیلم Flash به یک Layer تبدیل شده و در نتیجه حجم فایل.swf بارها سبک تر از فایل اصلی.fla خواهد بود. نکته: فایلهای.swf وقتی اجرا میشوند که آن سیستم هم نرم افزار Flash را نصب کرده باشد اما ما میتوانیم فایلهای.swf را به کمک HTML Source آن Upload کرده و یا هر سیستمی حتی آن که Flash ندارد را مشاهده کنیم. در قسمت های بعدی راجع به فایلها و چگونگی بارگذاری آنها بر روی Web توضیحات بیشتری خواهیم داد. ذخیره فایل.swf از.fla: برای انجام این کار فایل.fla را باز کرده، به منوی فایل رفته و از آنجا گزینه Publish setting را انتخاب مینماییم. وقتی که این گزینه را اجرا میکنیم پنجره ای ظاهر میشود. در این پنجره گزینه ای به نام Format وجود دارد که در قسمت Type آن نوع فایلی که میخواهیم Publish کنیم را وارد می کنیم. اگر میخواهد فقط.swf از آن بگیرید،.swf را تیک زده، دکمه Publish را فشار داده و در ادامه OK را بزنید. در مسیر فایل.fla فایلی با همین اسم، با پسوند SWF و با حجم بسیار پایین تر ایجاد می گردد.


ذخیره فایلهایexe: همه ما میدانیم که فایلهای exe فایلهای اجرایی شناخته شده در هر سیستم عامل هستند یعنی بدون احتیاج به هیچ نرم افزار خاصی به راحتی میتوانیم به وسیله سیستم عامل مورد نظر آن را مشاهده کنیم نرم افزار Flash این قابلیت را نیز در خود دارد، برای ساخت فایل exe تمامی مراحل swf را انجام میدهیم به انضمام اینکه تیک Windows Projector را انتخاب کرده و در ادامه آن را Publish می کنیم. ساخت فایلهای HTML: جهت ساخت یک فایل HTML از طریق زیر عمل مینماییم: File/ Publish Setting از سربرگ Format گزینه HTML را انتخاب مینماییم در این حالت سربرگ HTML فعال میگردد که در آن میتوان تنظیمات مربوطه را انجام داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد