Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

راهنمای استفاده از نرم افزار WinZip

راهنمای استفاده از نرم افزار WinZip

نرم افزاری است که اجازه می دهد تا فایلهایتان را آرشیو کرده یا آرشیوها را باز کنید. منظور از آرشیو فایلی است که تعدادی از فایل ها را به صورت یک مجموعه در کنار هم دارد. وقتی فایل ها کنار هم قرار می گیرند، کمپرس یا فشرده می شوند تا فضای کمتری از هارد دیسک را اشغال کنند.  

این برنامه در اولین اجرا، صفحه ای را نشان می دهد که نام WinZip Setup در بالای آن دیده می شود. در این صفحه روی Next کلیک کنید. سپس صفحه قبول مجوز یا License Agreement ظاهر می شود که روی دکمه Yes کلیک کنید. پس از آن صفحه Quick Start ظاهر می شود، روی Next کلیک کنید. در این مرحله صفحه ای ظاهر می شود که برای تنظیم است که به شما می گوید نرم افزار در حالت Wizard یا Classic اجرا خواهد شد. انتخاب Wizard را انجام دهید. حال روی Next کلیک کرده تا Select Activity ظاهر گردد. در این حالت جدید سه انتخاب پیش رویتان قرار دارد:

Unzip or install from an existing Zip file

Updating an existing Zip file

Create a new Zip file

انتخاب اول برای باز کردن یا Unzip یک فایل فشرده و ذخیره محتویات آن است. انتخاب دوم این امکان را می دهد تا فایل هایی را به یک فایل زیپ موجود اضافه کنید. انتخاب آخر باعث می شود تا بتوانید یک فایل زیپ جدید درست کنید. یکی از این گزینه ها را انتخاب کرده سپس روی Next کلیک کنید.


باز کردن یک فایل فشرده در نرم افزار WinZip


اگر انتخاب Unzip an Existing Zip file را انجام داده و روی Next کلیک کنید Select Zip File ظاهر خواهد شد. در این حالت تمام فایل های زیپ که به صورت پیش فرض در Favorite Zip ذخیره می شوند را می بینید. این محل معمولا در My Documents قرار دارد. اگر فایلی که به دنبالش هستید در این محل نبود روی دکمه Search کلیک کنید تا کادر جستجو WinZip Search ظاهر شود. این کادر جستجو اجازه می دهد تا بتوانید هارد دیسکهای موجود در کامپیوتر، پوشه های موجود در Favorite Zip و هر نوع دیسک در کامپیوتر را جستجو کنید. وقتی فایل مورد نظرتان پیدا شد آنرا انتخاب کنید و روی Next کلیک نمائید. با این کار آدرس جایی که می خواهد فایل را برایتان باز کند نشان می دهد که می توانید این محل را به کمک Select different folder عوض کنید. دو انتخاب دیگر را نیز می توانید ببینید که عبارتند از:

Overwrite matching files automatically

Display files icons after unzipping


انتخاب اول به ویزارد می گوید که هر فایل هم نامی را در داخل پوشه و هنگام باز کردن فایل فشرده، رونویسی کند. دومین انتخاب مشخص می کند که ویزارد دیرکتوری که فایل ها در آن باز می شوند را باز کند. برای شروع بازکردن فایل روی دکمه Unzip Now کلیک کنید.


برای آنکه یک فایل زیپ موجود را بروز کنید انتخاب Updating an existing Zip file را انجام دهید. در این مرحله میتوانید به کمک Add files و Add folders اقدام به افزودن فایل یا فولدر به این فایل زیپ نمائید. نهایتا روی دکمه Zip Now کلیک کنید تا نهایتا کادر Zip Completed ظاهر شود.


اما برای ایجاد یک فایل زیپ جدید انتخاب Create a new Zip file را انجام دهید و نام فایل زیپ را تایپ کنید. این برنامه معمولا فایل جدید را در مسیر My Documents می سازد مگر آنکه محل دیگری را برایش تعریف کنید که توسط دکمه Browse انجام می شود. سپس باید فایل ها یا فولدرهایی که باید در این فایل زیپ قرار گیرند را انتخاب کنید. دکمه های Add files و Add folders این انتخاب را پیش رویتان قرار می دهند. نهایتا روی دکمه Zip Now کلیک کنید.


تمام مطلب بیان شده تاکنون پیرامون Wizard بود. اکنون درباره رابط کاربری Classic برای افراد باتجربه با ویندوز توضیحاتی ارائه می شود. با کلیک روی دکمه WinZip Classic می توانید به اینترفیس کلاسیک وارد شوید. در این قسمت امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دارد که عملکرد آن ها به اختصار بیان می شود. در بالای کادر چندین آیکون با قابلیت های چندگانه وجود دارد.


گزینه New به شما امکان میدهد تا یک فایل آرشیو جدید ایجاد کنید.

گزینه Open فایل آرشیو موجود را باز می کند.

گزینه Favorites دیالوگ باکس فولدرهای زیپ Favorites را نشان می دهد.

گزینه Add به شما امکان می دهد تا فایل هایی را به آرشیو موجود اضافه کنید.

گزینه Extract باعث می شود تا بتوانید از آرشیو موجود فایل هایی را باز کنید.

گزینه View محتویات یک فایل آرشیو را نشان می دهد.

گزینه Wizard می تواند شما را به اینترفیس Wizard ببرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد