Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز

در این گونه مواقع راه های زیر را تست کنید: سیستم را با یک فلاپی bootable راه اندازی کنید و در خط فرمان آن تایپ کنید: Fdisk\MBR و کلید اینتر را بزنید.  

با انجام این کار اگر این مشکل از سوی  Master Boot Recor باشد، اشکال موجود به راحتی بر طرف می شود و در صورت صدمه دیدن Boot Record نیز یک نسخه جدید و یدکی از آن به روی نسخه قبلی بازنویسی میشود. اما اگر باز هم کامپیوتر راه اندازی نشد باید ببینید آیا Primary Dos Partition در حالت Active است یا خیر؟ بدین جهت فرمان Fdisk را اجرا کرده و Active Partition Set را انتخاب کنید.سپس Primary Dos Partition را برگزینید.اکنون می توانید کامپیوتر را Reset کنید. اگر باز هم موفق به راه اندازی سیستم نشدید احتمالا فایلهای مربوط به راه اندازی خراب و یا حذف شده اند.بنابراین برای حل این مشکل دوباره سیستم را با فلاپی راه انداز بالا آورده و در خط فرمان یا همان Command Line تایپ کنید:


SYS C:


(بین sys و :c یک فاصله است). و کلید اینتر را بزنید.با انجام این کار فایلهای سیستمی و مهم راه انداز در درایو هارد کپی می شود. اگر باز هم با این کار مشکل برطرف نشد، احتمالا با نصب دوباره سیستم عامل کامپیوتر راه اندازی می شود مگر اینکه سخت افزار سیستم ایراد پیدا کرده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد