Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

ثبت سایت در موتورهای جستجو

ثبت سایت در موتورهای جستجو

در این مطلب از سایت هایی که نام آن ها در لیست سیاه قرار می گیرد با عنوان سایت های بلوکه شده نام می بریم. بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت یا آی پی آدرس سایت شما باشد. چه کار کنیم تا سایت ما در لیست سیاه قرار نگیرد.  

1- سایت های دوقلو به سایت هایی گویند که محتوای یکسانی دارند اما آدرس دسترسی به آن ها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یکسان یکی از روش هایی است که تعدادی از سایت ها یا مشاوران سایت ها برای بالا بردن رتبه سایت یا Page Ranking استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند بلوکه شدن کل سایت را در پی داشته باشد.


2- مخفی سازی تعدادی از سایت ها با استفاده از صفحاتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ولی محتوای چندانی برای کاربران سایت ندارند، به عنوان صفحات ورودی استفاده می کنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حالیکه صفحات اصلی سایت برای بازدیدکنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودکار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخیص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سایت و در بلند مدت باعث بلوکه شدن سایت خواهد شد.


3- استفاده از متون غیر قابل مشاهده هم یکی از روش های نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را که از نظر محتوایی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمینه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند که به صورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما به دلیل این که روش ارائه روش غیر قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روبات های موتور جستجو تشخیص داده می شوند و باعث کاهش رتبه و در نهایت بلوکه شدن سایت می شود.


4- اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد اقدام به ثبت یک سایت یک صفحه ای از سایت با تکرار زیاد هم می تواند دلیلی بر بلوکه شدن سایت باشد. در 24 ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یک سایت کرد. بعضی از موتورهای جستجو زمان سی روز را برای فاصله بین دفعات ثبت سایت در نظر می گیرند. پس برای سایت هایی که این قانون را نقض می کنند، مشکلاتی در این موتور جستجو پیش می آید. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانین را مطالعه کنید.


5- استفاده از کلمه های کلید نامربوط به محتوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پایین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب به عنوان کلمات کلیدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقی ترین روش این است که تعدادی کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کلیدی قرار گیرد.


6- تعدادی از سایت های اینترنتی پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوکه شدن کل سایت در موتور جستجو را هم داشت. این مسئله در مورد موتورهای جستجوی مادر صحیح است.


7- صفحات ورودی منظور صفحاتی هستند که محتوای زیادی برای بازدیدکنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. این صفحات به گونه ای طراحی شده اند که به صورت خودکار یا دستی بازدیدکنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می کنند. استفاده از این صفحات را می توان با تکنیک هایی از دید بازدیدکنندگان پنهان کرد اما از دید موتورهای جستجو و روبات های آن پنهان نمانده و برای کل سایت ایجاد مشکل می کند.


8- استفاده از وب سایت های رایگان می تواند دلیل بر کم بودن رتبه سایت علیرغم استفاده از تمام تکنیک های بهینه سازی باشد. هنگامی که سایت های رایگان در دسترس نیستند، مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، باعث کاهش رتبه سایت می شود. اگر در زمانی که روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند، سایت شما در دسترس نباشد، تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت شما دارد.


9- مشکل آدرس اینترنتی اگر از همه روش های گفته در طراحی سایت خود دوری کردید و بازهم مشاهده کردید که سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرویس هاستینگ است. گاهی موتور جستجو یک آدرس آی پی را بلوکه می کند. در این حالت کلیه سایت هایی که از آن آی پی استفاده می کنند هم دچار مشکل می شوند. این اتفاق بیشتر برای هاستینگ هایی رخ می دهد که با استفاده از برنامه های خودکار سایت های خود را در موتورهای جستجو و با روش های غیر مجاز ثبت می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد