Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

محافظت در برابر سرقت اینترنت بیسیم

محافظت در برابر سرقت اینترنت بیسیم

امروزه تعداد کاربران اینترنت روز به روز در حال افزایش است. با افزایش تعداد کاربران اینترنت، تعداد سارقان اینترنت نیز افزایش یافته است. ارتباط بیسیم یا Wireless یکی از پرمخاطب ترین نوع اتصال به شبکه جهانی اینترنت است. در این ترفند خواهیم آموخت که چگونه اینترنت بیسیم را توسط نرم افزار WiFi Guard تولید شرکت SoftPerfect امن کنیم.

نرم افزار WiFi Guard برای هر سه سیستم عامل ویندوز، لینوکس و اپل  در دسترس است. با این نرم افزار می توانید فهرستی از دستگاه‌های متصل به WiFi را مشاهده کنید و به کمک آن می توانید دستگاه‌های بیسیم آشنا از ناآشنا تفکیک کرده تا تشخیص سارق اینترنت ساده تر گردد. نرم افزار WiFi Guard از وب‌سایت اصلی آن قابل دانلود است. بعد از نصب نرم افزار و پس از اولین راه‌اندازی آن، صفحه تنظیمات نمایش داده می شود. مطابق شکل (1)، ابتدا درایور شبکه خود را انتخاب کنید. بقیه تنظیمات مشاهده شده را تغییر ندهید. پس از انتخاب درایور صحیح و در پنجره اصلی، دکمه Scan Now را کلیک کرده تا نرم افزار تمام دستگاه‌های متصل به شبکه بیسیم را پیدا کرده و نمایش دهد. مطابق شکل (2) و پس از پایان اسکن، گزارشی از دستگاه‌های آشنا با رنگ سبز و یا نا‌شناس با رنگ قرمز متصل به شبکه بیسیم لیست می شوند.


نا آشنا بودن دستگاه‌های شناخته شده به این معنا نیست که آن‌ها سارقان ارتباط اینترنتی هستند. گاهی امکان دارد که نرم افزار دستگاه‌های آشنا را در لیست دستگاه های نا‌شناس قرار دهد. در این حالت بر ‌روی دستگاه های نا آشنا دو بار کلیک ‌و در پنجره Properties گزینه

 I know this Computer or device

را انتخاب کنید. با این روش به آسانی می توانید اتصال‌های غیرمجاز به شبکه بیسیم اینترنت را شناسایی کنید (شکل (3)). علاوه بر آن، این نرم‌افزار در بازه زمانی معین‌‌ در تنظیمات پیش‌فرض هر سی دقیقه یک‌ بار دوباره شبکه را ‌‌پویش می‌کند تا لیست را به روز کند. در صورت وجود یک دستگاه نا آشنا، بهتر است‌‌ تنظیمات مودم Wireless خود را تغییر داده و یا رمز خود را تغییر دهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد