Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

رمزگذاری پوشه بدون نرم افزار

رمزگذاری پوشه بدون نرم افزار

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید پوشه ای (Folder) را از دید بقیه پنهان (Hidden) کنید. معمولا نرم افزارهای بسیاری برای این کار وجود دارد. ولی می توان بدون استفاده از نرم افزار خاصی این کار را انجام داد. البته این ترفند (trick) تنها برای سیستم عامل ویندوز (Windows) کاربرد دارد. برای این کار کافی است گام های زیر را به ترتیب انجام دهید.

گام اول : ابتدا Notepad را باز کنید.

گام دوم : کد نشان داده شده در کل را درون Notepad کپی کنید. توجه شود که رمز شما همان عبارت Peducate در شکل است که می توانید آن را به هر رمز دیگر تغییر دهید.

گام سوم: فایل را با نام دلخواه و با پسوند bat ذخیره کنید.

گام چهارم: فایل ذخیره شده را باز کنید. می بینید که پوشه ای با نام "MyFolder" در کنار آن ایجاد می شود. حال، فایل هایی که می خواهید آن ها را مخفی کنید و یا آنها را رمزنگاری کنید را به این پوشه انتقال دهید.

گام پنجم: دوباره فایلی که با پسوند bat ذخیره کرده اید را باز کنید. در اینجا سوالی مبنی بر "آیا قصد قفل کردن پوشه را دارید؟" از شما پرسیده می شود. حرف y را تایپ کرده و دکمه Enter را بزنید. صفحه ای باز شده و این بار پوشه MyFolder پنهان می شود.

توجه کنید که برای باز کردن پوشه پنهان شده کافی است فایلی که با پسوند bat ذخیره کرده اید را باز کرده و رمزی را که انتخاب کردید وارد کنید. برای آنکه فایل ها را پنهان یا رمزنگاری کنید، گام های چهارم و پنجم را دوباره اجرا کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد