Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

تله های افسردگی

تله های افسردگی

دوری کردن از اجتماع: فرد به شدت از دیگران دوری می کند که پاسخی به استرس و درگیری ذهنی است و حضور در اجتماع همانند ترمزی است برای رهایی از این درگیری. در این حالت سعی کنید خود را در اجتماع حاضر کنید. از خانواده و دوستان خود شروع کنید.

   

پرورش افکار بیهوده: تفکر درمورد شکست ها، ناکامی ها و هر آن چه که خارج از دسترس فرد است، افکار بیهوده و درگیری ذهنی را پدید می آورد که  زمان و انرژی زیادی را برای پرورش این افکار منفی، هدر می رود. افکار منفی می تواند باعث ایجاد توهم شود و رویدادهای عادی را برای افراد غیرقابل تحمل کند مثلا لبخند زدن افراد را به منزله تمسخر کردن در نظر می گیرد. برای حل این مشکل کافی است توجه خود را به انجام فعالیت های مثبت مانند کتاب خوانی مشغول دارید.

 

خود درمانی با الکل: مصرف مشروبات الکلی ممکن است استرس و تفکرهای بیهوده را دور سازد، اما این احساس زودگذر، تاثیرات مخربی بر سیستم عصبی فرد دارند. این مواد می توانند اثر داروهای ضد افسردگی را از بین ببرند. در این حالت بهتر است به پزشک مراجعه کنید و افسردگی را با دارو و روش های علمی درمان کنید.

 

عدم فعالیت بدنی: انجام فعالیت های ورزشی، اثر قدرتمند ضدافسردگی دارد و باعث ترشح سروتونین و دوپامین می شود. میزان ترشح این دو ماده در افراد افسرده به کم ترین حد خود می رسد. شنا، یوگا، ایروبیک و حتی پیاده روی ورزشهای مفرحی هستند که شما را از دام افسردگی نجات می دهند. می توانید با یکی از دوستان یا آشنایان خود به کلاس های ورزشی بروید .

 

مصرف قند بالا: وقتی فردی احساس ناراحتی می کند، معمولا میل به تنقلات و خوراکی های شیرین دارد. مصرف تنقلات شیرین، در کوتاه مدت حس خوبی به افراد می دهد، اما کمتر از دو ساعت باعث می شود گلوکز خون بشدت افت کند. پس از مصرف زیاد قند دوری کنید.

 

افکار منفی: فرد افسرده، همواره افکار منفی در خود می پروراند و از انجام فعالیت های روزانه اجتناب می کند. حتی فکر می کنند که با انجام دادن کارهای متفاوت و سعی در بهبود اوضاع فعلی نیز، احساس خوبی به آن ها دست نخواهد داد. بهتر است منتظر روی دادن اتفاقات منفی نباشید. اگر تلاش و کوشش کنید، شانس رسیدن به نتایج مثبت و سازنده را از دست نخواهید داد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد