Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

تغذیه و جنسیت جنین

تغذیه و جنسیت جنین

طب نوین در تعیین جنسیت جنین

هنوز نمی توان  به طور قطع جنسیت جنین را تعیین کرد، ولی می توان احتمال دختر یا پسردار شدن را افزایش داد. تغذیه عامل کلیدی و قابل کنترل در تعیین جنسیت جنین است.  برای افزایش احتمال تعیین جنسیت جنین، باید تغییر در ترکیبات مواد غذایی را از دو تا سه ماه قبل از بارداری رعایت کرد. افراد برای اجرای چنین رژیم های غذایی باید زیر نظر متخصص تغذیه قرار گیرند تا دچار کمبود مواد مغذی نشوند. زنان مبتلا به پرفشاری خون، بیماری های قلبی وعروقی، مبتلایان به نارسایی کلیوی و دچار سنگ های اگزالاتی نباید از رژیم غذایی برای پسردار شدن استفاده کنند، از طرفی زنان دچار اختلالات عصبی و نارسایی کلیوی نمی توانند تحت رژیم غذایی دختردار شدن قرار گیرند.


رژیم غذایی برای دختردار شدن از دیدگاه طب نوین

زنانی که می خواهند دختردار شوند باید زیر نظر متخصص تغذیه از رژیم غذایی حاوی میزان بالاتری از کلسیم و منیزیم و میزان پایین تری از پتاسیم و سدیم، پیروی کرده و رژیم را تا زمان مثبت شدن تست بارداری به طور کامل رعایت کنند. این رژیم غذایی شامل لبنیات انواع کلم، کشک و ماهی است. از طرفی مواد غذایی با پتاسیم بالا و متوسط باید از رژیم غذایی حذف شوند. غذاهایی مانند کرفس، قارچ، بامیه، گوجه فرنگی، سیب زمینی، کدو حلوایی، اسفناج، بادمجان، تربچه، پیاز، ریواس، کدو، نخود سبز، هویج، آلو، پرتقال، برگه زردآلو، خرما، شلیل، طالبی، گرمک، خربزه، گلابی، موز، کشمش، انگور، سیب، گیلاس، هلو و نارنگی از جمله مواردی هستند که باید از مصرف آن پرهیز شود، اما سبزیجات با پتاسیم پایین مانند جوانه حبوبات ، کاهو ، خیار، لوبیا و فلفل سبز نیاز به محدودیت ندارند.از طرفی مصرف انواع لبنیات به خصوص لبنیات کم چرب را می توان افزایش داد. چربی لبنیات پرچرب با جذب کلسیم تداخل دارد. میزان نمک مصرفی را کاهش دهید. مواد غذایی شور مانند خیارشور، غذاهای آماده و نیمه آماده، سوسیس، کالباس ، انواع کنسروها ، زیتون شور ، پفک و چیپس را از رژیم غذایی خود حذف کنید. مغزهای آجیلی بدون نمک باشد توصیه می شود. استفاده از انواع گوشت ها بجز تن ماهی مجاز بوده و از مصرف شکلات و شیرینی اجتناب کنید.


رژیم غذایی برای پسردار شدن از دیدگاه طب نوین

این رژیم نیز باید از دو تا سه ماه قبل از بارداری زیر نظر متخصص تغذیه که حاوی مقادیر بالای پتاسیم و سدیم و فقیر از کلسیم و منیزیم باشد تا زمان مثبت شدن تست بارداری رعایت شود. مصرف انواع لبنیات را زیر نظر متخصص تغذیه به حداقل برسانید. می توانید در غذاهایتان از میزان مجاز نمک استفاده کنید. حبوبات مصرفی را افزایش دهید. از میوه های خشک با پتاسیم بالا مانند انجیر خشک، خرما، برگه زردآلو، آلو بخارای خشک و کشمش استفاده کنید. غذاهای شیرین و بدون کافئین مثل عسل، نبات و آبنبات به افزایش تحرک اسپرم کمک کرده و احتمال پسردار شدن را بالا می برد.


طب سنتی در تعیین جنسیت جنین

 اگر زوجین از نظر مزاج جنسی و جسمی، گرم و قوی بوده و مرد اسپرم های سالم و به میزان متعارف داشته باشد و مقاربت در وقت مناسب و بلافاصله پس از اتمام عادت ماهانه زن انجام شود، شرایط برای پسر شدن جنین فراهم است و عکس این شرایط نیز باعث به وجود آمدن جنین دختر خواهد شد. برخلاف طب نوین که تغییر در رژیم غذایی فقط مادر را کافی می داند، در طب سنتی ایرانی باید تغییر در رژیم غذایی هر دوی زوجین حداقل سه ماه قبل از بارداری بر حسب مزاج آنان انجام شود. در طب سنتی برای داشتن فرزند پسر باید رژیم غذایی زوجین گرمی بخش و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی همسران با مزاج سرد تجویز شود. در اولین قدم باید مزاج همسران توسط متخصص طب سنتی مشخص شود، سپس متناسب با مزاج کنونی دو طرف و بر اساس جنسیت جنین مدنظر، رژیم غذایی تجویز شود.

 

رژیم غذایی دختردار شدن از دیدگاه طب سنتی

اگر مرد یا زن و یا هر دوی آن ها گرم مزاج بوده و خواستار فرزند دختر باشند باید رژیم غذایی که حاوی غذاهایی با مزاج سرد است تجویز و میزان رطوبت یا خشکی رژیم غذایی نیز بر حسب مزاج فرد تنظیم شود. مصرف لبنیات را افزایش دهید. از میوه های دارای مزاج سرد و تر مانند مرکبات، انار، آلو، هندوانه، آلبالو، گیلاس و زردآلو بیشتر استفاده کنید و مصرف میوه های گرم مزاج مثل خرما، انجیر، انگور و انبه را کاهش دهید . میزان مصرف سبزیجات از جمله کاهو، خیار، گوجه، گشنیز و کدو را افزایش داده و از مصرف انواع کلم، سیر، پیاز، کرفس، زنجبیل، فلفل، سیاهدانه، ترب، انواع کلم و کنگر بپرهیزید. گوشت مرغ و ماهی را به صورت آبپز استفاده کنید و مصرف گوشت گوسفند ، میگو و گوشت شترمرغ را به حداقل برسانید. استفاده از سماق، لیموترش و نارنج هنگام مصرف گوشت ها سبب تعدیل مزاج گرم می شود. از مصرف مغزهای آجیلی بپرهیزید ولی می توانید از تخمه کدو استفاده کنید. در صورت سوءمزاج خشک در هر یک از همسران، جهت افزایش رطوبت بدن، میزان مایعات مصرفی را افزایش دهید. از غذاهای سرخ شده، کبابی و غلیظ بپرهیزید، مصرف غذاهای آبکی و آبپز را زیاد کنید و از مصرف غذاهای پر ادویه و تند بپرهیزید.

 

رژیم غذایی پسردار شدن از دیدگاه طب سنتی

اگر مرد یا زن یا هر دوی آن ها دارای مزاج سرد بوده و خواستار فرزند پسر باشند باید رژیم غذایی با مزاج گرم تجویز شود. ماساژ بدن با روغن های گرم مانند روغن زیتون، کنجد یا سیاهدانه توصیه می شود. در صورتی که به دلایلی مانند ضعف عمومی بدن، خشکی یا سردی دستگاه تناسلی و یبوست میزان اسپرم ها از حد طبیعی کم تر باشد مصرف غذاهای دارای مزاج گرم و تر موثرتر است. انواع مربای زردک، زنجبیل، ترنجبین و نارگیل، غذاهایی مانند حلیم با گوشت بزغاله، قلیه با ادویه های گرم مثل دارچین و خولنجان، پسته، نخوداب با دارچین، زعفران و گوشت مرغ، قلیه کدو و شلغم و پیاز، شربت سیب، عصاره گوشت، خوراک نخود و پیاز و سیر، زرده تخم مرغ عسلی و شکر سرخ از این جمله می باشند. مصرف زیاد لبنیات و آب محدود شود. استفاده از شیرین کننده های طبیعی با مزاج گرم همچون نبات و مغزهای آجیلی توصیه می شود. گوشت سفید محدود و از گوشت گوسفند و تخم مرغ عسلی بیشتر استفاده شود. میوه های تازه با مزاج گرم مانند انگور، خرما، انجیر و انبه را در اولویت مصرف قرار دارند.

 

توجه به این نکته ضروری است که تا زمانی از مزاج خودتان آگاهی ندارید، بدون مشورت متخصص و خودسرانه رژیم های مختلف را آزمایش نکنید، زیرا رعایت نکردن تناسب غذاها با مزاج، علاوه بر تأثیر منفی در عملکرد جنسی به عوارض مختلف در دیگر اعضا منجر می شود. از طرفی اگر رژیمی را شروع کردید و عوارض ناخوشایندی بعد از آن بروز کرد از ادامه آن پرهیز کنید. موارد گفته شده برای تغییر جنسیت جنین قطعی نیست و در هر حال باید خودتان را از نظر رفتاری و روانی برای پذیرش فرزند با هر جنسیتی آماده کنید.


منبع: جام جم

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد