Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

تشخیص کالای تقلبی از اصل

تشخیص کالای تقلبی از اصل

1 - معامله‌ای را که انجام می‌دهید از هر نظر بررسی کنید

به علامت استاندارد و آرم تجاری محصول توجه کنید. همیشه کالاهای تقلبی ارزانتر از کالاهای اصلی نیستند در بیشتر مواقع قیمت‌های مشابه با نمونه‌ی اصلی دارند. 

 2 - به محصولی که می‌خرید توجه کنید

کالاهای تقلبی در اکثر موارد یک علامت کوچک از تقلب در خود دارند. اگر اخیرا کالایی از یک برند جدید خریداری کردید و یا اینکه تا به حال از یک فروشگاه برند جدیدی انجام ندادید دقت کنید که این کالا مانند همان کالایی باشد که همیشه تهیه می کردید. نامهای تجاری همیشه با کیفیت نیستند به خود کالا توجه کنید نه برندی که کالا را تولید می‌کند. در تهیه کالاها مقایسه را فراموش نکنید خیلی ساده می‌توان کالاها را با یکدیگر مقایسه کرد.


 3 - کالاهایی که از نظر کیفیت ضعیف هستند یا از نظر ظاهری مرغوب به نظر نمی‌رسند

کالاهایی که از نظر کیفیت ضعیف هستند یا از نظر ظاهری مرغوب به نظر نمی‌رسند، اغلب تقلبی‌اند. اکثر اوقات با استفاده از یک محصول متوجه تقلبی بودن آن می‌شوید پس گول ظاهر مشابه را نخورید باید دقتتان را در خرید افزایش دهید در واقع باید خیلی تجربه داشته باشید.


 4 - به نوع بسته بندی کالا دقت کنید

محصولات معتبر بسته بندی کامل‌تر و دارای رنگ و جنس بهتری بوده و کالاهای تقلبی اغلب ناقص بسته بندی می شوند. بسته بندی باید با دستگاه‌های مخصوص و چاپ صحیح از تاریخ تولید و انقضا باشد از خرید کالاهای نیمه بسته بندی شده که در آن آثاری از باز شدگی وجود دارد خودداری کنید. کالاهای تقلبی معمولاً دارای نوشته‌های غلط از نظر قالب نوشتاری و املا هستند این کالاها به دلیل تقلبی بودن هولوگرام مخصوص ندارند.


5 - به برچسب روی کالاها دقت کنید

محصولات الکترونیکی کمتر دارای خطر تقلب هستند این محصولات دارای دفترچه‌ی راهنمای مخصوص و ضمانت نامه بوده پس احتمال تقلبی بودن آنها کمتر است. در آمریکا علامت ETL و در اروپا علامت CE روی محصولات الکترونیکی درج می‌شود که از تقلبی بودن آن دوری شود. در کانادا علامت CSA روی محصولات درج می‌گردد. امروزه محصولات تقلبی هم علائم تجاری را جعل می‌کنند. کالاهای با کیفیت پایین ادعایی برای داشتن نام و نشان معتبر نمی‌کنند. با انواع علایم تجاری آشنایی شوید. علائم تجاری دارای اندازه، فونت و طراحی خاص خود هستند و جعل آنها در خیلی از مواقع امکان پذیر نیست. هولوگرام کالاها نشان اصل بودن آن محصول است. اگر علامت تجاری تنها روی بسته بندی باشد و روی محصول اثری از علائم تجاری نباشد مطمئن باشید که آن محصول تقلبی است. خیلی از شرکتها دارای وب سایتی از محصولاتشان هستند که شما می‌توانید در آن وب سایت کالاهای مشابه اما تقلبی را با خود محصول مقایسه کنید.


 6 - کالاهای تقلبی اغلب لوازم جانبی ندارند

کالاهای تقلبی اغلب معمولاً نقض فنی داشته و یا تمام و کمال دارای تجهیزاتی که یک محصول اصل باید داشته باشد را ندارند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد