X
تبلیغات
رایتل

(*blog_title*)

(*blog_short_description*)

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

جستجو
بایگانی
آمار
تعداد بازدیدکنندگان :
189833
نظرسنجی
چقدر از مطالب پورتال رضایت دارید؟

برگه‌ها
مؤسسه خیریه محک

ترفندهای پیشگیری از آلزایمر

با افزایش سن حتی فراموشی های کوچک و معمولی اشخاص را دچار وحشت و ترس از اینکه دارند مبتلا به آلزایمر می شوند می کند. در سطح جهانی مواجه با سالمندی و پیری و طول عمر بیشتر هستیم این ترس خود با شیب بالایی رو به گسترش است. ترس از اینکه فراموشی ها شدت پیدا کند کم کم نتوانم نام ها را بیاد بیاورم مسیر ها را بیابم و بتدریج به آدمی تبدیل شوم که یک زندگی گیاهی دارد ترس از سربار شدن و به عزیزان و اطرافیان وابسته شدن و آنها را بزحمت انداختی به مجموعه ترس ها دامن می زند البته این بیماری شایع ترین و رایج ترین شکل زوال عقل است. 

متاسفانه الزایمر یک بیماری عصبی، پیشرونده و برگشت ناپذیر است. با پیش آمدن اختلال در حافظه همه این وحشت را خصوصا در سنین بالا تجربه می کنند. آیا می توان با ورزش های خاص مغزی و فعال نگهداشتن مغز این روند را متوقف کرد یا حداقل به تاخیر انداخت.


ترفند اول

نوشتن وخواندن؛ بسیار بخوانید و بنویسید. بلند بخوانید، با تغییر صدا و به جای شخصیت های کتاب یا نویسنده بخوانید. خاطرات روزانه و… را بنویسید. از مطالبی که دوست دارید یادداشت بردارید. مطلب را با دقت به کلمات و با احساس های متفاوت بخوانید. هر چیزی را که دوست دارید و می خواهید؛ بخوانید و بنویسید. نوشتن و خواندن یکی از بهترین فعالیت های تقویت و افزایش حافظه است.


ترفند دوم

با هر دستی که عادت به مسواک زدن دارید، از امشب با آن یکی دست مسواک بزنید. به عنوان نمونه اگر با دست راست مسواک می زنید، از امشب مسواک را با دست چپ گرفته و مسواک بزنید.


ترفند سوم

یک تصویر یا یک عکس خانوادگی و حتی یک وسیله الکترونیکی را به دقت نگاه کرده بعد با چشم های بسته شروع به توصیف آن کنید.


ترفند چهارم

اگر همیشه عادت به یک دوش گرفتن ساده دارید، از این پس یک حمام درست و حسابی و سنتی را تجربه کنید.


ترفند پنجم

اگر هر روز با ماشین سرِ کار می روید، گاهی این عادت را تغییر دهید. کمی از مسیر را پیاده و بقیه را با اتوبوس به محل کار خود بروید.


ترفند ششم

به روی میز کار خود نگاهی بیندازید، حالا جای همه چیز را عوض کنید. مثلا جامدادی را به جای تراش رومیزی بگذارید. حتی می توان این کار را با تغییر جای وسایل آشپزخانه انجام داد.


ترفند هفتم

اگر سوار آسانسور می شوید، چشم ها را ببندید و سعی کنید دکمه طبقه مد نظر خود را فشار دهید. البته قبل از فشار دادن چشم هایتان را باز کنید تا اشتباها به طبقه دیگری نروید.


ترفند هشتم

در زمان استراحت، زنگ تفریح کار یا کلاس، به جای نشستن و خوراکی خوردن، از جای خود بلند شوید کمی قدم بزنید و هوای تازه استنشاق کنید.


منبع: سلامت نیوز


نظرات (0)


نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد