Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

تب کودکان

تب کودکان

معمولا درمواقعی که بدن کودک دچار عفونت شده و سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با آن عفونت است، کودک دچار تب می شود. اگر تب بدن کودک به طور ناگهانی بالا برود باید آن را پایین آورد. درهنگام خواب، او را زیر نظر بگیرید چون سیستم ایمنی کودک کامل نشده است و امکان آسیب بدنی وجود دارد. 

 

اگر دمای بدن کودک به بالای ۳۸ درجه سانتی گراد رسید حتما با پزشک کودک تماس بگیرید تا پزشک کودک را معاینه نماید. اگر کودک سه ماهه یا کم تر از آن است، قبل از آن که دمای بدن کودک به ۳۸ درجه سانتی گراد یا بالاتر برسد به پزشک مراجعه کنید.

برای پایین آوردن دمای بدن کودک، پای کودک را با آب ولرم بشویید. در صورتی که کودک دچار لرز شد پای او را از آب خارج کنید چون لرز باعث افزایش تب کودک می شود. لباس کودک را کم کنید و از پتو استفاده نکنید و دمای اتاق و منزل را متعادل نگه دارید. بدون نسخه دارویی حتی داروی گیاهی به کودک ندهید و از قرص های تب بر برای کودکانی که تب پایین دارند استفاده نکنید.

اگر داروهایی نظیر بروفن یا استامینوفن تجویز شد بیش از مقدار معین شده به کودک ندهید، زیرا ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی خطرناک مثل آسیب های کلیوی یا حتی مرگ شود.


منبع: دکتر سلام

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد