Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

با همسر دروغگویم چکار کنم

با همسر دروغگویم چکار کنم

دلیل دروغگویی همسرتان را بیابید، ممکن است دلیل دروغگویی همسرتان، خودتان باشید. ببینید که دروغ های اوتا چه حد به واکنش های شما مربوط است. یکی از نتایج سختگیری های بی مورد، حساسیت بی جا و کنترل شدید، سرزنش ها ودیگرعوامل دروغگویی است. شاید او به خاطر برخی از رفتارهای شما به شخص دروغگو مبدل شده است. ممکن است او به خاطر گفتن حقیقتی، از طرف شما مورد سرزنش قرار گرفته و دیگر تمایل به گفتن آن حقایق ندارد. 

این حالت، راهی برای حفظ شخصیت، ایجاد آرامش و دوستی است. شاید او با خود فکر کند که اگر درباره کارهایش دروغ بگوید، مورد توهین قرار نگرفته یا از انجام کاری که دوست دارم محروم نمی شود. پس بهتر است به همسرتان احساس امنیت بدهید تا از راستگویی هراسی نداشته باشد. تقویت رابطه عاطفی می تواند احساس امنیت را در او پدید آورد و به او اطمینان می دهد که دیگر لزومی بر دروغ گفتن نیست. از خودتان شروع کنید و به خود و او قول دهید تحت هیچ شرایطی دروغ نخواهید گفت.


در مواجهه با دروغگویی، توجه به نوع دروغ و این که با توجه به مدت زمان رابطه تان، چه مقدار دروغ شنیده اید، مهم است. گاهی، دروغ های کوچک و کم اهمیتی رد و بدل می شود که تاثیر چندانی در ادامه یا قطع رابطه ندارد و مشکل خیلی بزرگ و جدی در زندگی تان ایجاد نمی کند. پس ببینید دروغ های همسرتان تا چه حد در زندگی و سرنوشت شما تاثیرگذار است، گاهی دروغ از اهمیت کمی برخوردار است. در این مواقع بهتر است از رفتار او صرف نظر کنید. زوجین باید قبول کنند، گاهی دروغ گفتن یک نفر و انعطاف پذیری طرف دیگر، می تواند تنش کمتری را در زندگی ایجاد کند. یکی از راه های شناخت دروغ بزرگ و کوچک این است که، دروغ های بزرگ باعث می شود یکی از طرفین مدام در حال اثبات بی گناهی خود باشد یا در حال مچ گرفتن و پیدا کردن سرنخ هایی برای اطمینان از خطاهای دیگری است.


فرض کنید همسرتان می گوید تا یک ساعت دیگر خانه است ولی طبق گفته خود و در زمان گفته شده در منزل حضور ندارد. در چنین موقعیت هایی، همسرتان فهمیده است که زمان به خانه آمدنش را خیلی هم درست نگفته، ولی تمایل دارد در زمانی که به شما قول داده است در خانه باشد. در این حالت، ممکن است قضیه را از دو زاویه نگاه کنید، از یک نظر می توانید فکر کنید که او توانایی بالایی در برنامه ریزی زمانی ندارد. و از دیدگاه دیگر آن که، تصور کنید که همسرتان فردی دروغگوست که هیچ اهمیتی به شما نمی دهد. کدام دیدگاه درست است؟ بسیار مهم است که بدانید در به وجود آمدن چنین رفتاری ممکن است شما و همسرتان هر دو مقصر باشید.


گفت وگو یکی از بهترین راهکارهاست. قبل از آن که درباره درغگویی همسرتان با او صحبت کنید، بهتر است فکر کنید و واکنش ها و پاسخ های او را پیش بینی کنید. اگر به جواب های احتمالی همسرتان فکر نکنید، گفت وگوی مفیدی نخواهید داشت. با پیش بینی واکنش ها و پاسخ های احتمالی همسرتان می توانید کاملا مجهز شوید و با دستی پر پیش بروید و خواهید دانست اگر همسرتان فلان جواب را داد، چه عکس العملی نشان دهید و بهترین تصمیم را بگیرید. شاید لازم باشد خودتان را آماده شنیدن هر حقیقتی کنید. حقایقی که شما را غافلگیر کند یا تمایل ندارید، آن ها را بشنوید. در انتهای صحبت هایتان، خط قرمزها و مرزها را مشخص کنید. صبر داشته باشید و برای چند بار هم شده به او فرصت جبران بدهید تا بتواند خود را اصلاح کند.


راه حل های دیگر را نیز می توانید به مرور زمان بیابید ولی اگر دروغگویی همسرتان برایش عادت شده است با هم نزد مشاور بروید تا در یک فرآیند درمانی این مشکل را حل کنید. این معضل بهتر است حل شود چون زندگی با فردی دروغگو، امنیت روانی خانواده را تهدید کرده و ممکن است اضطراب و افسردگی را به دنبال داشته باشد.


منبع: تابناک

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد