Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

ادویه جایگزین مسکن

ادویه جایگزین مسکن


فلفل با ازدیاد متابولیسم بدن و سوزاندن چربی، باعث کاهش وزن می‌شود، از این رو غذاهایی با طعم تند، کالری های بدن را سوزانده و مانع افزایش وزن می شود. دلیل احساس گرما بعد از خوردن غذاهای تند وجود یک ترکیب شیمیایی به نام کاپسایسین در ادویه هاست که طعم تند برخی از این ادویه ها، از این ماده است. واضح است که فقط با مصرف فلفل کاهش وزن رخ نمی دهد بلکه به موازات آن باید به فکر کاهش میزان کالری دریافتی و افزایش فعالیت بدنی هم بود.

  

هم چنین کاپسیسین باعث کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال های درد در بدن می شود. این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و سلول های بدن را از آسیب مولکول های رادیکال آزاد محافظت می کند و از خاصیت ضد باکتریایی نیز برخوردار است.


کاپسیسین درد ناشی از آرتروز و آرتریت روماتوئید را بهبود می دهد و هنگام استفاده به شکل موضعی، میزان ورم ناشی از این بیماری ها را کاهش می دهد. فلفل با تحریک ترشح آنزیم های گوارشی در معده و نابودی باکتری هایی که می توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را افزایش می دهد. علاوه بر آن فلفل از بروز اسهال ناشی از عفونت جلوگیری کرده و سرشار از ویتامین ث و کاروتن ها است و فلفل خاصیت ضد سرطانی هم دارد و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان زا در بدن می شود و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن پیشگیری می کند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد